Gulvlægning på gammel køkkengulv

Hej alle sammen

Jeg har renoveret mit køkken tidligere i år, hvor jeg fjernede et meget gammelt vinylgulv og havde intentioner om at det originale trægulv skulle frem igen. Desværre havde den tidligere ejer forsøgt at udjævne gulvet på en grim måde, ved at hælde et eller andet ud på gulvet, som I kan se på billedet.

Jeg kunne derfor nu godt tænke mig at lægge et nyt gulv oven på - uden at tage køkkenet ud!

Hvad skal jeg lægge i et køkken: Laminal, linoleum, vinyl?

Og i så fald, kan man godt lægge det direkte oven på trægulvet eller lægger man noget imellem?

Med andre ord - hjælp ønskes til at komme i gang😁

Keep calm and have a cookie

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg anbefale vinyl eller linoleum som klikgulv. Dem kan du få i udgaver, hvor der er gummi på undersiden, således at man ikke behøver at lægge løst underlag først. De kan fås i helt ned til omkring 7 mm tykkelse og er lette at lægge. Kan fåes både så det ligner træ og fliser .m.m.
Det er desuden meget slidstærkt og vandfast m.m. Det er nemmere at lægge end hvis du f.eks. ville vælge det fra ruller, hvor det limes fast, idet du så først skal have rette gulvet ud med flydespartel, da man ellers vil kunne se alle ujævnhederne.

Kurt B. Andersen
Tak for inspirationen! Det vil jeg gå videre med

Hvad gør man ved vaskemaskinen?
Skal den tages ud og gulvet lægges under den? 

Det er god kutyme at føre gulvet ind under komfurer mv. - dels pga. højde, udseende men også for at undgå evt. vand/snavs indtrængen. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også