AEG vaskemaskine fra 2023

Jeg vil gerne vaske en stor portion gardiner i min AEG 9 kg pro steam maskine. Købt så stor netop til det formål. Prøver at finde ud af, hvilket program der vasker vuggevask, men finder intet om rotationer under de enkelte funktioner. Vasker selvfølgelig kun 1 stk ad gangen.
KUNDESERVICE er ikke til at finde, medmindre man har en reklamation, behov for tekniker eller andet. Telefonnummeret fra google kan ikke bruges længere.
Programmet til DELICATES burde være vuggevask?
Jeg måtte stryge 30 m2 gardiner i går. I min gamle vaskemaskine var det ikke krøllet ved vuggevask.
Hvem ved noget ?
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Typisk er uldvaske eller håndvaskeprogrammer i stil med vuggevask. Jo hårdere der centrifugeres jo mere krøllet bliver stoffet.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Tak for svaret. Nu er ca. 130 m2 gardiner vasket og hængt op. Jeg måtte prøve mig frem. Vaskede på DELICATE (silke) programmet med følgende indstillinger valgt: 30 grader, 400 omdr. Centrifugering, = 58 minutter. Jeg valgte  “timesafe” som forkorter vasketiden ned til 33 minutter. Det var fint til mine gardiner, som ikke var snavsede.
Men kundeservice til den slags spørgsmål er ikke ok. I butikken, hvor maskinen er købt, kunne ingen svare på, hvorfor maskinen blinker efter at man har trykt på start. Jeg gik ud fra at det var fordi den var ved at regne vægt og vasketid ud. …… men.et grundigt studie af manualen viser at man kan åbne lågen for at lægge mere tøj i, så længe maskinen blinker.
Hvem filen laver disse manualer ?
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen og god jul

Når lysten driver værket
Jeg kan kun istemme.. kundeservice eksisterer næsten ikke.. og maskinens logikker er uigennemskueligt. Det er sidste gang hvidevarerne bærer de tre bogstaver, herhjemme🤔

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Maskinen er nu fin nok, men det er vejledningen ikke. Kundeservice  virker på mig som om man kun kan henvise til reparation, bestille montør. Jeg vil snakke med et menneske, som kender maskinens funktioner ikke alt andet salgsgas.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Når lysten driver værket
Når min vaske maskine blinker så er det fordi den ikke er startet. Altså venter på tryk på start knap. 
Til gardiner vælger jeg program hvor det bliver liggende i vandet indtil man vælger udpump. Altså uden centrifugering. Så hænges det direkte op på tørresnor, eller på deres plads med en balje under. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Tak for svaret. Jeg har 130m2 gardiner i den store stue fra gulv til loft. Ialt kommer jeg nok op på 300 m2 for alle husets gardiner.Med alt for meget vand og uden centrifugering på laveste trin og drivvåde er de alt for tunge til at jeg kan håndtere de store stykker. Gardinerne er for lange til ophængning på tørresnor. Men jeg fandt jo løsningen. Er det en AEG  9 kg du skriver om?
God jul

Når lysten driver værket
Nej jeg skriver generelt om mine erfaringer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis