Hvilket værktøj skal jeg bruge her?

Hejsa.

jeg står og skal have ændret et Bartryk på en varmepumpe, men jeg skal have skruet lidt på den her firkantet "Skrue" men hvad for et værktøj skal jeg bruge? og kan det fås i Jem&Fix? Jeg kan simpelthen ikke lure værktøjet , så vil gerne have lidt kyndig hjælp. 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det sorte ikke en fingerskrue, du skal bruge ​til indstilling. Det ligner at messingskruen er til at afmontere fingerskruen.

Du skal nok have lidt mere lys på billedet, hvis vi skal kunne se kærven ordentligt.
GodeVen skrev den 03-12-2024 12:54:06

Er det sorte ikke en fingerskrue, du skal bruge til indstilling. Det ligner at messingskruen er til at afmontere fingerskruen.

Du skal nok have lidt mere lys på billedet, hvis vi skal kunne se kærven ordentligt.

Den er dog alt for stram til at kunne regulerer på den med fingerne. Håber det her billede hjælper lidt mere på det

Måske passer en luftskrue nøgle på den firkantede del.
Link.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dit billede viser tilsyneladende en udluftningsskrue til en radiator. Sådan en nøgle har jem og fix i VVS afdelingen.
Hvad er det for et tryk, du vil reducere med skruen?

fase
S. Fabrin skrev den 03-12-2024 13:03:22

Dit billede viser tilsyneladende en udluftningsskrue til en radiator. Sådan en nøgle har jem og fix i VVS afdelingen.
Hvad er det for et tryk, du vil reducere med skruen?

Jamen det er sku lidt kringlet, for vi forsøger at fylde vand på varmepumnpe systemet. Og der fik vi besked på at man skal åbne via ventilen der når slangen er sat på fra A til B.

Annonce
Nu har du jo ikke skrevet mål på firkanten, men er den 5mm passer ​denne​​​

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det tyder på at der mangler tryk. Så skal der slange på og begge ventiler åbnes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 03-12-2024 23:51:24

Det tyder på at der mangler tryk. Så skal der slange på og begge ventiler åbnes. 

Der hvor min tvivl er hvordan ventilen her åbnes. Er det den firkantet ting i midten af billedet jeg skal have drejet på med en luftskrue nøgle, eller er det den sorte ting udenpå? Jeg forstår ikke systemet lige der. 

Det er den firkantede i midten der skal drejes. 
Hvis installatøren har været flink så er der ophængt en nøgle i en snor et eller andet sted.. Ellers må du på indkøb og så selv sætte en snor i så du næste gang ved hvor nøglen er. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 04-12-2024 12:03:10

Det er den firkantede i midten der skal drejes. 
Hvis installatøren har været flink så er der ophængt en nøgle i en snor et eller andet sted.. Ellers må du på indkøb og så selv sætte en snor i så du næste gang ved hvor nøglen er. 

Tak Ev Elmand. Bare så der ingen tvivl er, for jeg har sådan en nøgle til at ligge, så er det den firkantet, og ikke det sorte udenpå der skal vrides i? - Og er det standard hvilken vej jeg skal dreje? 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis