Anderledes idé til skorstens"hat"/spir (Georg Gearløs tanker søges)

Hej

Jeg har en skorsten der ikke er i brug længere. Jeg er typen der godt kan lide tårne og spir og ville gerne have en "hat" på der 
1. kunne lukke af for fugle og kulde
2. se pæn og statslig ud

Da vi ikke er fyldt med penge havde jeg en plan om et form for hat med 4 stænger nedenunder der kunne gå ned i hullet i skorstenen så hatten ikke flyver af. 

Måske en dårlig forklaring, men måske en georg gearløs type kan regne den ud?   
"Hattens" materiale ved jeg ikke noget om. 

Er der en med gode idéer til materialer og hvem man skal kontakte?

Disclaimer; skorsten skal ikke ned. Nogensinde. Så svar om det ignoreres fuldstændig.   
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede kunne forbedre forståelsen.
Dit spir kan formes i lærke eller ege træ, og ​males med udendørs maling f.eks. linolie maling eller træ tjære. 
Jeg har lige for nylig lagt en hat på et rundt stråtækt have pavillion. Jeg kalder den "neger hytten" Den har facon som de gamle comboy hatte og efter at den så pæn ud fik den nogle slag af en hammer så den kom til at se bulet ud. 
Det er formet i blyplader fra gamle inddækninger og jeg kalder den så JA hat.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Et billede bliver jo lidt svært når det er en idé jeg ikke kan udføre. Et billede af din konkrete hat ville være bedre :)
Min skorsten ligner nok alle andre. Den stikker lidt over taget så et spirlignede element ville se godt ud. 
Internettet er utaknemmelig når man søger, da alle indlæg er om at nedlægge skorstenen. 

Det er ligeså meget fastgørelsen jeg tænker på hvordan kan løses?  
En mulighed er som denne 

Jeg mener billede af  huset og skorstenen. Og nej skorstene ligner langt fra hinanden. 
Fra gammel tid er det meget egnsbetemt hvordan man lavede skorstene. Og i forskellige årtier har man lavet skorstene på alle mulige måder
Skal du have et lidt højere spir, så skal der mere til at holde end de 3 strimler blik som der på den hætte. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Højden på spir/tag behøver ikke være så meget. Man ser tydeligt toppen af skorstenen fra alle sider. 
Skorstenen skal naturligvis opdateres så den står fint. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også