Alupersienner tage ned og sætte op. Kanmandet 773 7000 03-12-2024 11:29 Hej. Jeg skal tage nogle gamle persienner ned og sætte nye op 5 steder. Nu ser jeg at de ældste sidder fast på en anden måde. Hvordan løsner jeg persiennen? Skruetrækker bag den hvide firkant? Når lysten driver værket 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30492 7480 03-12-2024 11:44 Jeg mener at der er en lille flig som skal trækkes ud. Det er nok med en skruetrækker og så vride den over persienne kroppen. Der er også typer hvor fligen skal skubbes til en side men sådan ser det ikke ud her. Meen et er helt sikkert. Når du har fået 1 ned så ved du præcis hvordan de næste skal ordnes Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin 19641 4400 03-12-2024 12:40 Billedet viser noget med en hvid kappe med en udsparing. Måske kan du vippe den af med en skruetrækker og der måske åbenbarer sig et beslag til at få løsnet persiennen. fase
Kanmandet Trådstarter 773 7000 03-12-2024 13:04 Tak. Jeg satte en skruetrækker et lille stykke forfra og bagud på den hvide dims. Der viste sig et hul i denne hvide kappe. Med skruetrækkeren i hullet kunne jeg vippe knappen frem og vride/vippe persiennen ned. Heldigvis er skinneprofilen ikke ændret, så disse gamle beslag kan sikkert bruges til de nye persienner.Normalt går jeg ind for genbrug, men persiennevask på denne tid af året er bøvlet. Vi har ikke plads til at gøre det i badeværelset. Kunne gøre det på havebordet i garagen, men Bilka havde 140 cm brede persienner til 114 kr stk, så det blev til 5 nye. Sååååå billig sætter jeg ikke min arbejdskraft. Tak for jer, der altid er hurtige til at svare. Med venlig hilsen - Ingeborg Når lysten driver værket