Fjerne en trækstang i gitterspær

Jeg overvejer at fjerne en trækstang i et gitterspær for at kunne få endnu bedre dæmpning af vibrationer fra genveks anlæg. Det står på tværs af gitterspær. Det gav bedst mening ift service og rør.

Jeg kan ikke finde en guide til det. Hvor skal jeg lede for at finde det? 
Jeg overvejer at fjerne en trækstang i et... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 02-12-2024 15:16:57

Ja.

Så er jeg med. Og så monteret spærtræ vinkelret med massere af beslagskruer. Takker! Så får jeg plads til lidt mere dæmpning omkring genveks anlægget. 

Konklusion:
Du skal kun fjerne den af tængerne som du i førte billede har markeret med rød ring.
Så skal der bruges 2 stk ca. 200 cm lange 45 x 145 længere nede end den grønne streg. Altså så der ligger en på hver side af den tang som støtter taget midt på.
De skal naturligvis stå med de 145 mm opad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-12-2024 22:50:25

Konklusion:
Du skal kun fjerne den af tængerne som du i førte billede har markeret med rød ring.
Så skal der bruges 2 stk ca. 200 cm lange 45 x 145 længere nede end den grønne streg. Altså så der ligger en på hver side af den tang som støtter taget midt på.
De skal naturligvis stå med de 145 mm opad.

Yes, det er en meget god opsummering. Tak for hjælpen 

Tak der var bare meget frem og tilbage så det kunne nemt ende i en misforståelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-12-2024 23:11:28

Tak der var bare meget frem og tilbage så det kunne nemt ende i en misforståelse. 

Enig. Jeg var 95% sikker. Det er nu 100% sikker på metode og 110% sikker på, at det nok skal blive godt, når jeg kommer dertil. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis