Endnu et spørgsmål om boring i beton

Hej, 

Dette er en lejlighed i en bygning fra 2012. Jeg prøver at hænge et par lamper - omkring 2-3 kg hver. Jeg skal bore i loftet, men min borehammer med et SDS-bor holder op med at gå efter et par centimeter. Jeg har lagt et par billeder op af hvordan hullet ser ud. Jeg kan ikke se om det er metal.

Der var et hul fra den tidligere ejer, dækket til. Jeg borede i det for at genbruge det. Og da jeg borede omkring 4-5 cm, var der tom plads.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har boret et par cm op i betonloftet og ikke kan komme videre, har du sikkert ramt et armeringsjern. Hvis du rykker boret en cm til siden, kan du komme ud for at ramme jernet igen eller få boret hullet. Hvis du rammer jernet igen kender du nu retningen og flytter boret til siden og kan nu bore et hul.

fase
Det er sikkert også huldæk, hvis du efter 4-5 cm rammer luft. Det er i hvert fald næppe overboens stuegulv 😁

Bare pas på hvis du flyttet det meget lidt. En dårlig borehammer, der sætter sig fast op af et jern, kan få selve maskinen til at snurre. De dyre har en sikkerhedsmekanisme mod det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis