Tips til isoleret skur/værksted

Goddag folkens

Jeg har et lille skur på 2x3m med 3 meter til loftet, hvor jeg går og skruer på lidt mc af og til. Men jeg vil have det lidt mere lækkert, så jeg er ved at isolere det til bare at kunne varme det op af og til, mens jeg står derude.
Mit værktøj og diverse andre ting og sager, har jeg indenfor i huset, samt mc'er i stuen om vinteren.
Så jeg tænker ikke det behøver noget særligt, for at opnår dette. Men vil gerne have lidt hjælp, så jeg ikke laver noget forkert.

Er ved at isolere det, har brugt vindpap og 95mm glasuld i sider og tag. Det er helt tæt. Der er ingen vinduer, kun en dør. Jeg vil ligge et laminat trægulv over fliserne, men skal der noget underlag på? Der er et tæppe nu, som har holdt i snart 10 år. Det ser ud som nyt nedenunder. 

Kan jeg ikke bare ligge det gulv ovenpå tæppet, eller hvordan?
Ventilation, hvad gør jeg der?
Hvad varmer jeg det bedst/billigst op med om vinteren? Olieradiator? Det må meget gerne være støjfrit. Jeg kan fint "vente" lidt på at det bliver varmt.
Skyggefrit lys, hvad gør jeg der? 3-4 led amature? Tænker 4000k, 2500lm?

Jeg har masser af tid, men ingen erfaring. Har kigget lidt rundt på siden, men syntes ikke jeg kan finde noget der falder i hak med det jeg har gang i.

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden.
Ved godt at du skrev at varmen godt må være noget tid undervejs, men mit forslag giver varme på sekunder. Jeg ville overveje varmepanel(er), sikkert monteret i loftet hvor de ikke tager plads. Principielt kunne skuret så næsten være uisoleret, bare det var tæt. Tæppet på gulvet ville måske stadig være ok, men ellers hæv det 50 mm, stadig med gulvtæppet. Det ville tage den værste fodkulde.
Min bekymring i et tæt skur ville være kondens- eller anden fugt. Den enkle metode mod det ville være en affugter der kun kører når du ikke er der(så hører du ikke støjen).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville ligge en fugtspærre / kraftig plast oven på fliserne, for at undgå opstigende fugt.

Jeg har en garage af træ med uisoleret gulv, med fugtspærre, og væge og loft isoleret med 100 mm.
(bruger den kun til bilen hvis den skal repareres)
Og sættet kun varme på når jeg arbejder derude..
Jeg har ingen problemer med fugt, intet rust på blankt metal eller værktøj.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar.

Angående varmepanler, hvad er det præcist du mener? Radiatore?
Bare at have min store støvsuger fra biltema tændt lidt, giver mærkbar varme. Tror virkelig ikke der skal meget til i det lille rum... Tænker en lille radiator under arbejdsbordet ville være tilstrækkeligt. 
Ville det gøre noget at installere friskluftventiler? Det har lidt været min tanke, angående ventilation. 

Angående fugtspærre, kan der bruges dampspærre? det har jeg noget liggende af nemlig.

Det må helst ikke stikke for meget af i pris, jeg bor til leje.
Dampspærre er ikke ideelt, men godt nok til formålet, det skal være rimeligt plant for at dit laminat ikke skal give sig når du ruller mc'en ind på det.

En lille varmeblæser med termostat er billig i indkøb, varmer det hurtigt op og giver rigeligt med varme til det lille rum mens du er der.

Belysning er noget LED armatur, fås i flere længder, lysstyrker og farve. I mit værksted og garage har jeg både monteret neutral hvid, nogen i loftet og midt på væggene så der også er lys sideværts.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja, jeg skrev varme paneler, uden detaljer. Dem jeg mente er i stil med denne model.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for jeres svar/hjælp

Mine mc'er vejer ikke så meget, så jeg håber det går.
Ang varmeblæser, så gider jeg ikke høre på støj fra sådan en, så det ender nok med en olieradiator. Men de varme paneler JohnLarsen nævner, kunne også være en mulighed.

Kan se det led amatur, ikke koster det vilde, så det glæder jeg mig til at bevæge mig ud i.

Er i fuld gang med isolering, det er godt nok ikke det sjoveste jeg har prøvet. Glæder mig til det er færdig.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis