Ram kloaklugt under køkkenvasken v2

Hej , jeg har en ram kloaklugt under køkkenvasken 
1. Jeg har skilt vandlås af og renset den
2. Jeg har skiftet pakninger og tjekket at afløb ikke er utæt.
3. Jeg har brugt 10m spiralslange i afløb 
4. Jeg har udtaget og renset det øverste udløb i køkkenvask.
5. Har kørt igennem med varmt vand og svupper

det lugter stadig..- jeg er ved at blive skør,  vand løber fint igennem og ud, lugt kommer ikke fra køkkenvask afløb men fra inde under køkkenvasken. 
Der er er tilsluttet opvaskemaskine og vandet bliver fint pumpet ud, men har ikke tjekket slangen.

Er der noget jeg har overset?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer lugten fra afløbet (stik næsen ned i vasken ved hullet) eller andet sted?
Er der vand i vandlåsen?
Er der tilsluttet f.eks. opvaskemaskine til afløbet?
Et billede af rørføringen under vasken kan være en god hjælp.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
  • Hej Johan her er et billede ,lugt er ikke fra køkkenvask afløb 
Bedre baggrund 
Min datter har samme problem i hendes rækkehus. Har også været igennem alt, du har prøvet uden at finde kilden.

Heller ingen lugt fra vaskens udløb (snuden ned i vasken ved udløbet), men tydeligt lugt inde i skabet.

Affaldsstativ også kontrolleret, ikke noget der. Har prøvet at pakke alle samlinger ind i plastikposer (viklet omkring og strippet fast). Afløb er testet for utæthed af VVS med en eller anden gasart og en føler. Ingen utæthed.

Men når jeg nu ser det opslag, og de også skriver opvaskemaskine tilsluttet, så bliver det næste undersøgelse. Måske lugt fra afløbsslangen fra opvaskemaskinen. Men så burde det bare lugte op gennem vasken afløb også.

Hold os gerne orienteret om dine "fund" - måske samme årsag hos dig om min datter.
Jeg har haft samme problem.  Jeg rensede bundsien i opvaskemaskine og kørte flere gange maskinrens på højeste temperatur, skiftede slangen og lige lidt hjalp det.

Jeg endte med at købe en ny opvaskemaskine og det hjalp.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Hvad med den studs der sidder overfor afløb fra opvasker… er den lukket? Kunne der være afløbsslangen fra opvasker der er fuld af stinkende snask og hørmen finder ud via studsen?
Tusse67 skrev den 01-12-2024 15:34:40

Hvad med den studs der sidder overfor afløb fra opvasker… er den lukket? Kunne der være afløbsslangen fra opvasker der er fuld af stinkende snask og hørmen finder ud via studsen?

Det er måske en mulighed, tak :) - jeg prøver at afmontere og rense slangen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis