Hej,
Har købt hus for nogle måneder siden, og efter det seneste vejrskifte opdagede vi pludseligt vand på gulvet og et lampeudtag der var brandvarmt og lavede en "hisss" lyd.
Da lyden stoppede og det var kølet af tog, jeg strømmen og kiggede op bagved lampeudtaget.
Det ser ud til at der skabes kondens inde i dåsen og der løber vand ned af ledningerne og siderne i selve lampeudtaget og det omkringliggende isolering.
Vores Forsikringselskab var ikke til meget hjælp, da jeg ringede til dem.
Jeg antager at der ikke er isolering bag dåsen hvorfor varm luft fra værelset kondenseres og kommer retur til os i flydende form. Med udgangspunkt i mængden af rust på lampeudtaget så er dette næppe et nyt fenomen.
Det er i et nedsænket loft med fladt fladt tagoven over, så der er ikke adgang til at se over dåsen medmindre vi skære et større hul i loftet.
Nogen der kan svare på hvorvidt det er "lovligt" at det er lavet sådan, i forhold til vores ejerskifteforsikring samt hvem man evt skal have ud for at ordne det eller besigtige tingene. Er det tømre og elektriker eller?
Er der evt en nem løsning som fx bare at stoppe dåsen ud med glasuld eller gør der bare et problem værre. ?
Lampeudtaget bruges ikke, da der er sat spots op.
Håber nogen kan hjælpe lidt
Mvh
Funkie