Ingen lys i dæmpbar lampe

Hej gode elektrikernørder

Jeg har et godt spørgsmål, synes jeg selv.

Jeg har købt denne lampe:https://www.lampegiganten.dk/p/lindby-arneja-led-pendel-sort-cct-hojdejusterbar-9627622.html

Jeg har tilsluttet den til lampeudtaget og har en LK Fuga lysdæmper, som afbryder som denne:
https://www.greenline.dk/lk-fuga-led-skydelysdaemper-120w-hvid-3149?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp453d8Kv176dxpfdmqL5u1kRPIm6Z-9vSwvYIcn8wCosGK3AB-fb8ExhoCSkYQAvD_BwE

Jeg har intet lys i lampen, når jeg tænder den.

Jeg har prøvet at sætte en anden dæmpbar LED pære i lampeudtaget og den giver lys.
Så har jeg prøvet at sætte et stik på min lampe og sat den direkte i stikkontakten, og der giver den altså lys.
Men jeg kan ikke få lys i lampen, når jeg sætter den til i lampeudtaget??? 
Lampen er dæmpbar.

Mit eneste bud er at det er de 2 dæmpbare funktioner i lampen og/eller lysdæmper kontakten, som gør noget dumt?

Er der en venlig sjæl, som har et bud på dette, da jeg simpelthen ikke kan se hvad løsningen er?
Jeg har prøvet at sætte lampen fast på alle måder i lampeudtaget, men det gav selvfølgelig ikke noget. Har endda prøvet at bytte rundt på fase og nul, for at se om det var en fakbriksombytning, men heller ikke.

Så hvad kan jeg gøre, for at få lys i lampen?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det være noget korrespondance der driller?
Den lysdæmper du linker til er til LED. Der findes en ældre model, der er til halogen. ​Man kan ikke se forskel uden at ​finde skruetrækkeren frem. Den burde dog virke på maksimum.
Din lampe er LED på 28W. Din Lysdæmper er til LED og halogen, så det burde passe sammen. Kan du ikke tage et billede af bagsiden på dæmperen.

fase
Lysdæmperen ser sådanne ud:

Har du indstillet lysdæmperen til brug af LED. Det gøres som beskrevet.
Skift af betjeningsmodus til RL LED-modus 10 s Lysdæmperen er slukket. 1 Flyt glideren på lysdæmperen til midten 2 Hold trykknappen nede i 10 sekunder (lampen blin ker i et kort øjeblik) Betjeningsmodus er ændret til "forfront-fasekontrol for LED-lamper" (RL LED-modus), og min./maks. lysstyrke værdien er nulstillet.

Hele vejledningen er vedhæftet.

fase
Annonce

S. Fabrin

Det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg prøve senere og ser om det vil få gang i lampen. Tak for et godt bud. Vender tilbage med resultatet.
Det hjalp intet. Prøvede alle funktioner, men intet overhovedet. Ikke engang er blink.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis