Hej alle på LDS
Jeg er helt ny herinde, men har luret i nogle dage for at prøve at finde svar på min problematik.
Jeg har en meget gammel ASKO opvaskemaskine (+8 år) som med jævne mellemrum bliver fyldt med vand i bunden af opvaskemaskinen.
Og nogle gange så meget, at det ryger ned i bundkaret og starter mikro switchen for tømning, hvor den så bare står og kører hele tiden, indtil man får skilt opvaskeren ad og tømt bundkaret for vand.
Nogle gange spiller alt som det skal.
Andre gange kan jeg fysisk se vandet løbe ind i opvaskeren fra sien af, når jeg har vandhanen tændt
Jeg har afløbsslangen monteret mellem vasken og vandlåsen, med afløbsslangen i et knæk helt oppe under bordpladen, så det burde være fint nok.
Jeg har renset rørene flere gange (alle rørene så langt jeg kunne ind til faldstammen.
Stadigvæk uden held.
Jeg har også prøvet med en lille kontraventil/flapventil som er inde i vinkel stykket hvor afløbsslangen går på røret
Jeg tager ud i dag og køber en ny opvasker, bare for at få udelukket det i hvert fald
Jeg har vedhæftede et billede af hvordan det ser ud
Er det min rørføring der er helt skør ? (Det var sådan her da vi flyttede ind)
Hvis ja, hvordan kan jeg ændre den (Evt hvis nogen kunne lave en skitse eller lign)
Jeg håber virkelig på at få noget god rådgivning
Jeg er ved at være godt træt af at ligge kl 2 om natten og skille opvaskeren ad....
Det er sjovt nok altid der, den begynder at pumpe ud af sig selv.