Afstandsmåler

Hej
 Nogen der kan anbefale en afstandsmåler? Så helst at få erhvervet mig en god en, helst ikke det billigste bras

Noget der kender en testvinder, fx
https://goerdetselv.dk/vaerktoej/maalevaerktoej/afstandsmaaler-test-af-afstandsmaalere

Eller bare ved hvilken er den gængse bedste model at gå efter?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke opgaver skal du bruge det til?

Hvilken der bliver testvinder er afhængig af hvad den der tester går op i, og hvad der er vigtigst. Det kan være nøjagtighed, har mange funktioner, er let at bruge, har det man skal bruge og ikke mere, kan måle længde af et tag eller en flisegang, eller noget andet. 

De er helt sikker gode til en ejendomsmægler, der skal bruge nogle hurtige cirka mål. Jeg synes at de besværlige til de fleste lav-det-selv opgaver. Måske fordi jeg er usikker på om den måler præcis, det jeg ønsker at måle. Jeg fortrækker et målebånd, selvom det tager lidt mere tid.

Hej
Ja det har du naturligvis ret i. Jeg skal ​fx bruge det til ​rum overordnet at forstå størrelsen. ​Ved fx montering af ting ville jeg så måle efter manuelt uden tvivl. Men lige til at se hurtigt ca ​afstand 
Hvis den ikke skal kunne mere kan selv den billigste model klare det.
Jeg har en Milwalkee afstandsmåler til 6-700kr den måler mindst lige så præcist som jeg selv kan med en tommestok, så den er rigtig praktisk når man sætter skillerum op, eller f.eks. skal finde arealet af et gulv/væg.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svaret Superdiy. 
Ja, jeg havde lidt tænkt at visse ting bør den billigste kunne klare.. Men det er også fjollet at bruge 2-300 kr på noget som en dag måske viser sig at være utilstrækkeligt.. 

Hvilken en model har du ? 
https://www.pricerunner.dk/cl/345/Elvaerktoej?man_id=124766&attr_57195169=57195174

Tænker umiddelbart det er fint at bruge de hundrede kroner ekstra på at få en model som kan måle mere præcist. 
Det må være ldm50 jeg har. Alle andre producenter af kvalitetsværktøj har noget tilsvarende, så bare find det bedste tilbud.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
I den test du spørger til, var det Makita som blev kåret som testvinder med en ret høj karakter i forhold til de andre.
Kender personligt intet til nogen af dem.

Kurt B. Andersen
Koster 1100. Kan lave Pythagoras 😳
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis