Mitsubishi AL-10MR-A

Hej alle
I mit teknikskab sidder en Mitsubishi AL-10MR-A. Se vedhæftet billede. Jeg har ingen ide om hvad denne enhed laver (installeret af tidligere ejer). Den tikker som et bornholmerur. Er der nogle der har nogle forslag?
Jeg har et genvindingsanlæg. Styrer enheden dette anlæg?
Mvh
Sune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://dl.mitsubishielectric.com/dl/fa/document/manual/plc_fx/jy992d74201/jy992d74201j.pdf
The α Series is designed to be used in the following automatic applications: lighting, air conditioning,
irrigation, doors, gates, simple security systems, greenhouses, air fans, etc. The Real Time Clock can be
used as a power saving device to automatically turn the equipment On/Off at scheduled times.

Hvad den styrer kan jeg ikke se af det billede du har sat ind.
Det kan være lys der tænder på tid eller noget der tænder og slukker afhængig af noget input.....
Det er en mini-PLC. Den er programmeret til at løse en bestemt opgave. Hvis den går i stykker, skal du ikke regne med at kunne få en magen til med samme program. Hvis du køber en Mitsubishi AL-10MR-A fra andre end dem, der har lavet anlægget, vil den være uden program og derfor ikke kunne bruges.

Siden den klikker er der nok et relæ, der tænder og slukker hele tiden. Måske er det meningen at en advarselslampe skal blinke.  

Jeg ville undersøge hvad den var til ved at tage dækslet af tavlen og se hvor ledningerne fører hen. Det kan være til genvindingsanlæg, men så må det være meget simpelt. De fleste anlæg har deres egen proprietære styring (Genvex, Nilan osv).
Tak for svar. Genvindingsanlæget er fra Exhausto. Der er installeret en timer fra Exhausto (se vedhæftet billede). Vil det give mening at der både er en timer fra Exhausto og en mini PLC fra Mitsubishi? 
Jeg må prøve tage dækslet af og se hvor ledninger går hen.
Mvh
Sune

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis