Trevlesi Siemens iq300 vaskemaskine

Godaften! Gode rå er sku dyre! Har en 1,5 år gammel Siemens iq300 vaskemaskine og kan ikke få skruet trevlesien(nederst til højre) ud. Kan dreje den en kvart omgang og så sidder den ellers bare fast. Vandet er tømt ud i den lille slange der sidder til formålet. Men den vil bare ikke skrues ud og instruktionen er læst igennem fra enden til anden x 2 og kan simpelthen ikke få den skruet ud! Har min mistanke til at der sidder noget og blokere selve skruemekanismen.

Nogle der har en ide? Ellers skal jeg have Siemens ud og de skal have 1500,- bare for at komme og gøre et eller andet. De 1500,- er mere end halvdelen jeg gav for maskinen for 1,5 år siden! 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MadsWelle skrev den 26-11-2024 17:01:21

Godaften! Gode rå er sku dyre! Har en 1,5 år gammel Siemens iq300 vaskemaskine og kan ikke få skruet trevlesien(nederst til højre) ud. Kan dreje den en kvart omgang og så sidder den ellers bare fast. Vandet er tømt ud i den lille slange der sidder til formålet. Men den vil bare ikke skrues ud og instruktionen er læst igennem fra enden til anden x 2 og kan simpelthen ikke få den skruet ud! Har min mistanke til at der sidder noget og blokere selve skruemekanismen.

Nogle der har en ide? Ellers skal jeg have Siemens ud og de skal have 1500,- bare for at komme og gøre et eller andet. De 1500,- er mere end halvdelen jeg gav for maskinen for 1,5 år siden! 

Mener at min AEG er lavet samme sted.

Jeg havde samme problem. Kunne godt dreje den lidt og derefter kunne den ikke rykkes ud.
Der skulle bare tages fat og bruges mange kræfter. Den sad fast i gummipakning.

Okay. Positivt! Hvad tog du fat med? 
MadsWelle skrev den 26-11-2024 18:27:02

Okay. Positivt! Hvad tog du fat med? 

En tang.

Har lige prøvet at løsne min nu.
Den kan drejes flere omgange så det er ikke sikkert at det er samme type
Så du tror ikke det vil hjælpe og lægge kræfter i?

Min ser ud som forneden.

Jeg har taget mange ud som sad fast. Du kan tage fat med en vandpumpetang, men det er ikke sikkert at trevlesien holder til det.
Ellers må du have fronten af maskinen og taget slange af som går op til karret. Så kan man ofte fiske skruer, søm og andre ting, den vej ud så trevlesi kan komme ud. Måske skal hele pumpe med trevle si tages skrues fri og pumpen kan drejes af og på den måde komme ind til fremmedlegemer. 
Jeg kender ikke den maskine i detaljer men mon ikke der sidder 2-3 skruer hen under kanten forneden, Den tråd der sidder rundt om gummi lugebælg trækkes af og lugebælg kan gøres fri af fronten. Så kommer der et stik som skal tages af lågekontakt. 
Nu kan du så få spændebånd af slanger og pumpe med si kan skrues fri. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis