Vandafløb gennem jordvold

Vi har en jordvold, 15m lang, 1.5m høj, 5 m bred forneden. 10-20 dage om året står der 10cm vand på den ene side. Hvis jordvolden ikke var der ville vandet løbe videre og spredes ud på et større område, uden problemer. Så hvordan får man vandet "gennem" jordvolden? Med et rør? Skal jeg fjerne en sektion af jordvolden med gravemaskine, lægge et rør, fylde op igen? Eller kan man/et firma banke et rør gennem jordvolden?

Eller?

(I dag har jeg en haveslange, og hvis den fyldes med vand fra en anden haveslange, så kan sifoneffekten tømme søen, men så snart det tørrer ud, så skal man stå og fylde den op igen næste gang)

Tak!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få en entreprenør til at skyde et hul med en jordraket som røret kan føres igennem, men hvis ikke der er nogen beplantning der skal reetableres er det nok både billigere og hurtigere at grave.

Selvbygger med stort S. 
Med 5 meter spuler / graver du selv igennem med et rør. 
Du kan tage et 3/4" vandrør og så skubbe den igennem. Der spules konstant med en slange enden i røret, samtidig med at du presser på røret. Så vil mudder osv. skylles ud 
Det er en metode som jeg i gamle dage har brugt til at trække kabler under veje. Det er ikke tilladt længere da der er en risiko for at man får spulet for meget så vej bliver undermineret. Men det sker der vel ikke noget ved i dit tilfælde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis