Installation af Shelly 1PM Mini

Hej med jer
Jeg har købt mig en række Shelly 1PM Mini, som jeg gerne vil installere i mine LK kontakter.

Spørgsmålet er om jeg selv må installere disse, eller det kræver autoriseret hjælp?

Jeg er som sådan ikke i tvivl om jeg kan løse opgaven - men må man?

Er der andre tips eller lign., til Shelly (jordforbindelse, anvendelser osv.) så hit me :)

Pft.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der plads til dem?
Jeg har lige haft lukket 2 op - der var plads
Okay, for de fleste dåser i Danmark er så små at der ikke er plads til ret meget, men Shelly 1PM Mini er meget lille. Men ​der skal både være plads til den og ekstra ledninger.

Jeg kender ikke det omtalte produkt, men har erfaring fra tilsvarende fra Aqara. Der var switch indgangen ikke til noget. Hvis det både skal virke smart og med den bestående afbryder, skal den ​reagere på pulser. Der skal altså ​sættes fjeder under den bestående afbryder.

Tak - og i hvor høj grad er det noget man selv må installere, ved du det?
Det korte svar er at det må du ikke. Årsagen er at der er mange regler man skal kende, når man arbejder med el-installationer. Hvis det man laver overholder alle regler, giver det næppe problemer. Men er du i tvivl, skal du ikke pille ved et.

Men når jeg skriver at det må du ikke er det fordi, det er en selvstændig enhed. Havde det være en afbryder med indbygget smart-funktion, måtte du gerne udskifte den, som jeg læser Sikringsstyrelsen om udskiftning af almindelig afbryder til afbryder med timerfunktion.

Se side 4 her:

https://www.sik.dk/sites/default/files/2018-10/gordetelsikkert_2.pdf

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis