Grundfos varmepumpe Alpha2L

Hvordan indstilles en varmepumpe, så den fungerer optimalt?
Jeg har en Grundfos Alpha2L 15-60 130.
Jeg forstår, at pumpen kan skrues op og ned. Der er 4 indstillinger. Hvilken skal jeg vælge?
Jeg bor i en stor boligblok fra 2017. Vi bliver opfordret til at køle vores vand bedst muligt, gerne 30 - 40 grader.
Vh Ulla.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Pumpen er en cirkulationspumpe som sørger for at vandet i dit radiatoranlæg cirkulerer. Kender ikke lige den eksakte pumpe, men er der en autoadapt funktion så vælg den i første omgang. Det er en “selvtænkende” pumpe der indstiller sig selv efter varmebehovet. Giver det ikke varme nok, så må du vælge en af de andre funktioner. Har selv med tidligere pumpe kørt med “konstant tryk”, og det kørte fint, men med et højere energiforbrug.
Prøv at sætte et billede op af dit varmeanlæg, måske er der nogle ideer til justering.
Grundlæggende er det vigtigt at alle radiatorer er nogenlunde ens indstillet, og at returtemperaturen på ALLE radiatorer er tilpas ens og tilpas lav.

Søren O
Hvis du har gulvvarme, skal den køre i konstant tryk.

Man trykker på vælger knappen indtil pumpen står på symbolet af en graf med vandret kurve.

Herefter vælger man et hastighedstrin der passer.
Det er det laveste trin man kan køre på, hvor man ikke oplever at mangle varme.

Elektronikteknikeren
Hej igen.
Tak for jeres svar.
Hvad betyder det, at man skal trykke på vælgerknappen, indtil pumpen står på symbolet af en graf med vandret kurve?
Jeg sender et par fotos af installationen.
Venlig hilsen Ulla.

Du trykker et antal gange på den grå knap, til symbolet med vandret kurve viser sig. Og så stiller du den i et passende ydelsestrin.

Pumpen skal selvfølgelig være tændt. Nu ser den slukket ud.

Det er ikke farligt at trykke på den, og man kan ikke rigtig gøre noget forkert. Så du skal bare gå til den.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis