Min gulvvarme går ikke ned

Sommerhus med gulvvarme 5 kredse

Min gulvvarme driller - som om telestaten ikke kan lukke for varmen.

Selv om jeg skruer ned på 15 grader  står rumtermostaten på 23 grader

Har lige sat nyt system op, fordi det anden var gammelt og jeg ønskede fjernstyrede enheder.
Dey lavede problemer med det gamle og nu os med det nye.

Hvad tænker i ?!
Kan ventilen være i stykker 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På billedet ser det ud til dit fremløb i kredsene er 60 grader, - passer det ?
For i så fald vil der være meget varme i gulvene som afgives efter du har skruet ned.
Er slangerne varme ? - I så fald er telestaterne måske ikke monteret helt korrekt, så de kan lukke helt.
Ja det kan godt passe det er 60 grader .
Købte sommerhuset i sommers og ingen ide om hvornår systemet og varme pumpen sidst er efterset
Hvad står den hvide termostat under pumpen på ?
Hvilken type gulv, - klinker eller træ ?
Normalt har man vel en fremløbstemperatur til kredsene mellem 25 og 40 grader, afhængigt af husets isolering og behov for varme.
Synes du skal prøve at skrue lidt ned på termostaten, og se om ikke termometeret også falder, - det kan jo måske være i udu.
For hvis du banker over 60 grader varmt vand ind i et gulv af beton, så går der noget tid inden rumtemperatur falder igen.
Den står vidst på 6 ud af 9

Har prøvet at dreje den lidt ned. Syntes ikke der skete noget .
Styres varmen ikke fra min central ?! Se billede 
Det kan godt styres fra din varmepumpe (VP), hvor termostaten på gulvvarmen så er skruet op som nu, men så skal din varmepumpe jo indstilles til at levere en passende lav temperatur til din gulvvarme.
Varmer din VP også dit varme brugsvand op ?
Tror du skal have nærlæst brugsanvisningen til din VP, for det er givetvis en meget dårlig økonomi i at VP varmer dit fremløb op til de unødvendige 60 grader, hvis der kun er gulvvarme og ingen radiatorer. Du bruger alt for meget strøm, ​tror jeg.

Varmer VP også brugsvand op, så må det indstilles så VP booster temperatur op, når varmtvandsbeholder (VVB) skal varmes op.

Temperaturen på termometer vil iøvrigt kun falder langsomt, når du skruer ned på termostaten, hvis ikke kredsene efterspørger varme, altså telestater er åbne.
Annonce
Ja det er nemlig mit helt store problem - mit kWh er ALT for højt ca 30-50 kWh dagligt og 1.000 pr mdr.  
og ja det er 150m2 hus med gulvvarme uden radiatorer

Dem varmer også mit brugsvand op, og har ca 500 liters tank pga spa bad!!!
Som det holder varmt.

Hmm

Der skulle gerne være en Vejrkompensering på dit anlæg. Din fremløbs temp til gulvvarmen skal gerne kunne kommer ned på 35-40 grader om vinteren alt efter hvor god isolering der er. Temp til din varmtvandsbeholder skal være mellem 51-55 grader, højre temp bruger bare for meget energi og kalker din beholder til.
Du kommer til at spare meget i strøm ved at sænke din fremløbstemperatur til gulvet selv hvis den kun kommer ned på 45 grader når det er koldt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis