Indbygget skab i entre

Hej alle gør-det-selv’er

Jeg har et indhak ude i gangen, og da jeg bor i en lejlighed, vil jeg gerne udnytte pladsen ​(særligt til jakker, rengøringsmiddel, støvsuger, sko osv)

Målene på hullet er ca:
- 89 cm dyb
- 125 cm bred
- 220 cm høj

Min tanke var at lave et klassisk indbygget IKEA skab, men alle skabe er Max 60 cm dybde, og synes det er ærgerligt at hele dybden ikke udnyttes.

Men min tanke er også, at hvis jeg selv laver skabet ved brug af MDF-plader (eller lignede), så ved jeg ikke hvordan jeg fx skulle få skuffer i skabet eller om det bliver for meget.

Hvad tænker i? Og hvordan tror i man bedst kan udnytte denne plads?

Har vedhæftet et billede, hvor man nogenlunde kan se området.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørgsmålet er om et så dybt skab overhovedet er praktisk. Der er meget langt ind til de bagerste sko f.eks. ligesom jeg ikke kender skuffer der er så dybe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske skydelåger?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan lave det med Ikeas låger og så bruge mdf som sider. Hvis du samtidigt køber et enkelt pax korpus får du en perfekt boreskabelon.

Til indmad kan du bruge Ikeas bryggers løsning eller noget andet. Det kan blive dyrt at finde så dybe skuffer, så mon ikke det bliver enklest med hylder og så et rack til overtøj?

Dit rack kan enkelt forhøjes så du får plads til frakker og jakker, evt med en hylde over. 
Jeg ville nok overveje at bruge to stk 60 cm brede skabe, IKEA eller noget andet. Og så fjerne bagepladen. Men da den stabiliserer skabet sideværts skal det fastgøres i nabovæggene.
Du kan enten modificere IKEA-skuffer, eller købe IKEA glideskinner og så selv bygge skuffer til skinnerne, hvilket sidste jeg har gjort uden problemer. Hvis man gør det kommer skufferne langtfra helt ud, hvilket gør det lidt svært at tilgå de bagerste ting hvis der er en hylde tæt over skuffen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis