Opbygning af væg ved bruseniche på badeværelse (vådrumsmembran)

Hej,

Jeg vil gerne opbygge en væg i forbindelse med brusenichen i en lejlighed - umiddelbart tænker jeg at lave den i gasbeton, pudse den, og evt. afslutte med microcement.

Det store spørgsmål..

Jeg antager at badeværelset allerede er sikret med en vådrumsmembran under klinker mv. på vægge og gulv. Kræver den nye væg en ny vådrumssikring i hele området omkring brusenichen?

Jeg har tilføjet et par billeder, ​som viser hvor den nye væg skal placeres.

​På forhånd tak for svar:)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen gode bud her? :(
Da dit nuværende badeværelse formodentlig er vådrumsikret, så kan din ekstra væg jo ikke have betydning for evt fugtudtrækning til andre bygningsdele.
Personligt ville jeg vælge en brusevæg i glas, da det er en visuelt meget lettere konstruktion, men smag og behag er jo forskellig.
Tak for svar.
Du har ret mht. glas, men jeg kommer til at have et badeværelsesmøbel helt op ad det, så på den måde tror jeg det bliver flottest med en "rigtig" væg.
Hvis du sætter en gasbetonvæg, så skal du vel fjerne fliser på gulv og væg for at hæfte den fast. Derfor vil jeg tro, at der skal vådrumssikres. Det er ikke svært at male vådrumsmembran på, så det ville jeg nok ikke spare.

Men jeg er enig i, at glas eller et andet let materiale bør overvejes hvis det er et lille rum. 5-7 cm ekstra væg meget plads at bruge hvis pladsen er trang. Evt. en glasdør, der kan vippes ind til væggen, når den ikke er i brug.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også