50mm afløbsrør til centralstøvsuger

Hejsa alle…
Jeg skal ha flyttet min central støvsuger ca 4 m..
De “nye” 4 m rør, bliver synlige på da de skal trækkes langs væggen…

Kan i se noget prøblem i at jeg bruger 4 m alm grå PP afløbsrør?
Jeg samler de gamle 51mm nilfiskrør og det 50mm afløbsrør med en gummimuffe og 2 spændebånd, kloakrøret bliver bare samlet, som normalt ved at skubbe dem sammen i gummipakningen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg ikke se nogle problemer i, plastrør kan give statisk elektricitet, men ikke i de små mængder støv, fra en almindelig husholdning.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-11-2024 08:48:19

Det kan jeg ikke se nogle problemer i, plastrør kan give statisk elektricitet, men ikke i de små mængder støv, fra en almindelig husholdning.

Mange tak for svar..Jamen de “originale” Nilfisk rør er jo også af plastik eller?

https://www.xl-byg.dk/produkt/nilfisk-cv-oe51-roer-1-15mtr-hvid-centralstoevsugertilbehoer-1269691?srsltid=AfmBOooojwcfn5cJUAeWwy83jqeh1_eIat6XqXbjfpLnd0nJUl5WZQrdK2Q
Joker22 skrev den 24-11-2024 09:06:08

je_ns skrev den 24-11-2024 08:48:19

Mange tak for svar..Jamen de “originale” Nilfisk rør er jo også af plastik eller?

https://www.xl-byg.dk/produkt/nilfisk-cv-oe51-roer-1-15mtr-hvid-centralstoevsugertilbehoer-1269691?srsltid=AfmBOooojwcfn5cJUAeWwy83jqeh1_eIat6XqXbjfpLnd0nJUl5WZQrdK2Q

Ja ​det ligner da ganske bestemt plastik rør, så du kan roligt bruge kloakrør.

Vi prøver igen, i morgen --
I stedet for at samle med med gummimuffe og spændebånd kan du nemt lave en muffe på et af rørene. Det skal laves så støvet ikke møder en kant inde i røret.
Du varmer det rør som skal yderst med en varme blæser. Når det er blødt kan du skubbe det ene rør inden i det bløde stykke og derved lave en muffe. Det limes så sammen. 
På den måde er der ikke nogen kanter som kan fange smuds der kommer flyvende

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for svar..
Det ville jeg prøve..
Når jeg samler kloakrørene som de er designet til, altså bare skubber dem sammen, så gir det ingen problemer eller kant?
Annonce
Kloakrør skal samles med muffe enden imod luftstrømmen. Så møder skidtet en afrundet kant. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja det bliver de også her..
Tænker de er lufttætte 🤣
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis