Stikdåse Japp2 2 23-11-2024 20:31 Vi skal have nyt køkken og under køleskabet er monteret et udtagVi skal fremover ikke have køleskab der, men skuffeskabSkal vi fjerne strømstikket/ udtaget eller kan vi sætte det nye skuffeskab over dette? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7958 7000 23-11-2024 21:15 Velkommen på LDSNyt køkken, mon så ikke at i også skal have ny sokkel. Stikkontakten er monteret på din nuværende sokkel, så det ville være meget nærliggende at fjerne stikket, og få placeret nye (Schuko) stikkontakter hvor det er mest praktisk. En stikkontakt eller samledåse skal være tilgængelig, og jeg vil mene at hvis du skal fjerne dine skuffer for at komme til stikkontakten, er det ikke lovligt. Søren O
ev elmand 30486 7480 23-11-2024 23:04 Man har ofte tilslutning til f.eks. komfur bag skuffer, så de skal fjernes for at få adgang. Så lige den del er ok. Ligeledes med køleskab, der sidder det også ofte bag denne. Er det indbygget køleskab så kræver det noget adskillelse for at få det ud. MEN hvis du sætter et skab ind med skuffer, så ser jeg for mig at stikdåsen bliver helt gemt væk, og så dur det ikke. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)