Hvor vigtigt er det? (USB2.0)

Nu har jeg endelig fået sat min IDE100 harddisk i min eksterne harddiskbox.
Når jeg ikke har den med nogen steder står den tilsluttet min PC konstant og fungerer som de andre drev. Dvs. når jeg tænder for min PC og strømmen, tænder den eksterne harddisk også. Og det er jo samme historie når jeg lukker og slukker PC'en...

Men mine spm er:
* Kan harddisken/boxen tage skade af at stå tændt hele tiden?
* Kan harddisken/boxen tage skade af at blive tændt og slukket på "denne måde"? I min proces-linie er der jo det ikon der hedder "sikker fjernelse af hardware", men jeg ville være træt af at skulle derned og klikke hver gang jeg skal slukke min maskine.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Om den kan tage skade er jo om hvor varm den bliver dem jeg har i æske bliver rimelig varme, og selvom der er blæser i så kommer den jo ikke helt af med varmen. Dog har jeg brugt min meget til lan partyes og lign. og der har den ikke sagt sjove lyde endnu, så hvis jeg var dig ville jeg bruge den som du havde tænkt dig og den dag den dør, kan du købe en magen til, til 200kr eller en større.

med hensyn til om du kan fjerne den eller ej, skal du deaktivere cache lagring på den eksterne disk, da det er her der kan opstå problemer, for hvis du slukker for den mens der ligger data i cachen, så mister den jo det, og så ved den ikke hvor de er.

Gå i >Denne computer>Højreklik på din HD>Vælg egenskaber>gå ind under hardware>vælg din hd her, og tryk egenskaber>politikker, Her skal den stå til optimering af hurtig fjernelse.

Forskellen ved dette er en lidt langsommere hd, da den ikke bruger cachen, men tror sku ikke du kan måle det. :wink:

Held og lykke.

René
Der sker ingen ting. Harddisken kan tåle en del varme, og tænd/sluk ville du jo også gøre hvis den var monteret i din pc.
'sikker fjernelse' er et udtryk for sikkert for dine data. Hvis du flytter filer til eller fra din harddisk kan du ikke være sikker på, at bare fordi det ser ud til at windows er færsig med at flytte filer, at den rent faktisk også er færdig. I det tilfælde at den ikke er færdig, (skriver fra cache) vil du miste de data hvis du ikke bruger sikker fjernelse.

Jeg er ikke helt enig i at din disk skal stå til hurtig fjernelse. Det giver en ringere performance, i det windows ikke slipper flytningen af filer før den er helt færdig, og windows vil ikke udnytte den cache lagring, der er i din disk og i windows.

Hvad for en 'kasse' har du købt?
Det var en jeg fik foræret.
Det er en 'Stackcase 3500 Internal/External 3,5" HDD Case' står der på den...

Det jeg frygtede var om printet i boxen kunne stå af... og evt beskadige harddisken....
>Michael, den ringere performance tror du ikke det er opvejet at den langsommere dataoverføresle USB2 giver, nu ved jeg godt teoritisk hastughed osv. men om ikke andet når man aldrig op på den hastighed i en box, som selvsamme HD vil yde med direkte kabel, og så vil jeg hellere være sikker på min data er sikkere.

>Torben, men hensyn til printet, jo det kan da godt brænde af, det kan det også i dit TV, computer, radio osv. Men derfor bruger du det vel alligevel. Man må jo gå ud fra de har lavet et produkt der er lavet til at blive brugt. wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis