Miele opvaskemaskine G4203 problem vand

Når program startes står maskinen og arbejder, forstået på den måde at den tilsyneladende kan tage vand ind og pumpe det ud.
Men den kommer ikke videre - timeren tæller ikke ned.
Rød lampe [vandtilløb/-afløb) skiftevis lyser konstant og blinker. Der vises dog ikke nogen fejlkode.
Filtre ved vandtilløb og inde i maskinen (inkl tilbageløbaventil) er kontrolleret, og da jeg havde vandslangen af kunne jeg konstatere der er vandtryk (dog ikke hvor kraftigt).

Nogen der har oplevet noget lignende / har gode råd?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Benedikt
Fandt du ud af, hvad der var galt? Jeg står nu i samme situation...
vh Maner
Hej Maner
Fandt desværre aldrig ud af det - læste om mange forskellige mulige løsninger, men da jeg hverken havde forstand eller tid til at afprøve dem, valgte jeg at skifte maskinen.

Ret skuffende når der nu var en Miele - måske skal man op i en af deres tyskproducerede modeller før man får kvaliteten med...
Har du undersøgt om magnetventilen i maskinen åbner for vandet. Eller om sien i indløbet er stoppet.

fase
Jeg har renset alt god og grundigt
Og er nu samme sted som Benedikt endte… der er flere mulige bud på, hvad der kan være galt. Magnetventil/slange koster 600kr og bliver en udfordring for mig at komme til at skifte… og så er det ikke sikkert, at det løser problemet!

Tak for svar - jeg tænker det samme om Miele, godt
5 år er i underkanten… - og blir nødt til at købe en ny
Når du skriver magnetventil/slange tænker du så på den magnetventil for enden af slangen? Jeg tænker på den magnetventil, der sidder inde i maskinen. Den sidder lige ved tilslutningen af slangen, men inde i maskinen. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis