skifte fra windows 8 til 10 eller 11

Hej. 
Jeg har en ældre bærbar pc som jeg kun bruger til at se TV og youtube i mit værksted. Men nu er der flere af mine streamingstjenester den ikke vil vise mere.... Jeg har en mistanke om at det er fordi at den kører med Windows 8, da jeg godt kan se det på mine andre enheder. 
Jeg ville så se om jeg kunne opgradere til windows 10, men som jeg ser det så er det ikke muligt mere? 

Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg få windows 8 fjernet og windows 10 eller 11 installeret...? Den skulle have specifikationerne til at kunne køre windows 10 i hvert fald.  Jeg har søgt efter det, men jeg synes ikke at jeg kan finde en entydig how to do vejledning. 

Vi købte PC'en brugt, så jeg har ikke nøgle/kode til det windows der er installeret. 

Eller mener i at der kan være andre årsager til at den ikke kan vise streaminsgtjenester som Norlys play eller Max+ ?

Mvh Jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan downloade en win 10 fra microsoft. Se link win10 
Du følger bare anvisningen og får muligheden for at lave en DVD eller et USB stick. Der skal være plads til min. 8 GB.

fase
Hej

Kan ikke få det til at virke. Den melder fejl.... 
Og siden er godt nok ikke brugervenlig mht forklaringer om hvordan det skal gøres. Men jeg har prøvet de muligheder der umiddelbart er. 
Har nu downloadet Firefox, som egentlig heller ikke er opdateret, men for nærværende, så kan streamingkanalerne mærkelig nok godt vises på den browser. 
Men ville dog gerne have styresystemet opgraderet, da problemet nok skal komme igen..

Mvh Jan
Siden er da på dansk. Kender du ikke en, der har en win10, som kan hjælpe dig med at lave USB sticket med win 10.
Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men send mig en PB, så laver jeg et USB stick til dig.

fase
Takker begge to. Jeg får kigget på det. Evt ser om jeg kan downloade det til en USB stick fra knægtens computer. Ellers skriver jeg til dig S Fabrin. Jeg bor på Nordfyn. Skal nok betale evt porto, osv hvis jeg får brug for USB sticken :) 
Annonce
Kom lige i tanke om en enkel metode, der ikke kræver en USB.

Se efter om din computer er 32bit(x86) eller 64bit(x64).
Hent RUFUS og brug det til at hente Windows 10 iso, som vist HER
Når download er gennemført, lukker du RUFUS igen.
Find isofilen, højreklik på den og klik på Montér eller Opret forbindelse (kan ikke huske hvad det hedder i Win 8), så åbnes filen (mountes) i en mappe.
Find setup.exe og dobbeltklik på den.
Det skulle starte processen, og give dig mulighed for at opgradere Windows, og bevare dine filer og dine indstillinger.

Hvis det ikke virker, kan du altid bruge isofilen og RUFUS til at til at lave USB og installere Windows 10.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Et 8G usb key koster fra 28 kr Post Danmark tager 25kr hver vej. 

Jeg har tidligere brugt SD kort til formålet. Mediet usb-key eller SD kort slettes under oprettelse - Låner du et sd-kort fra dit kamera så formater det i kameraet derefter.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis