Bundventil til vask

Er der nogen der kan hjælpe med,,om man kan købe en ny top til min bundventil, til vasken på mit badeværelse ?
Jeg har søgt online men ved ikke hvordan man finder et der vil passe, jeg vil bare udskifte / bruge toppen man skruer på, men kan se de sælges som samlet løsning.
Og den er desværre ikke særlig pæn længere, vi har meget kalk der sætter sig, og det ser nu ud til at sølv farven ryger af, efter den er blevet skurret for mange gange og får kobberfarve.

Og jeg gør det sikkert forkert, når jeg bruger skurresvamp og skurrecreme til at fjerne kalken, så hvis nogen har et godt råd til at fjerne kalken på anden og mere skånsom måde, både på topstykket og metal ringen rundt om udløbet i vasken, så sig endelig til 🙏🏻
For sølvfarven kan ikke holde til det andet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal naturligvis ikke skrures med svamp skurecreme. Du lægger det i eddike, eller lukker vasken med ventilen og fylder lidt eddike i vasken. Det opløser kalk på en meget skånsom måde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har for nyligt købt komplet ventil hos J&F
Den kostede ca 85,-Se ​overløbsventil​​​

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej JohnLarsen
Er de universel i skrue gevind, så den du har købt vil passe til alle gevind ?
Tak på forhånd 
ev elmand skrev den 23-11-2024 00:23:23

Det skal naturligvis ikke skrures med svamp skurecreme. Du lægger det i eddike, eller lukker vasken med ventilen og fylder lidt eddike i vasken. Det opløser kalk på en meget skånsom måde.

Ok tak 🤗Men jeg kan ikke lægge selve ringen rundt om afløbsåbnungen i blød, da den sidder fast i vasken, så der vil det ikke hjælpe at lukke ventilen.Så hvordan får jeg eddiken ( tænker at almindelig hvid lage eddike er ok) til at fjerne det ? Skal jeg bare suppe eddike på der, måske gøre en klud våd med eddike og lægge over ?

Tusnelda24 skrev den 23-11-2024 10:07:13

Hej JohnLarsen
Er de universel i skrue gevind, så den du har købt vil passe til alle gevind ?
Tak på forhånd 

Hej Tusnelda24,

nej, den passer selvfølgelig kun til et modsvarende gevind. Men jeg er ikke bekendt med andre gevind der benyttes under standardvaske. Hvis du bor i ok afstand fra en J&F kan du jo købe en, passe på kvitteringen, emballagen og varen, og da den ikke er pakket ind i en limet emballage, returnere den hvis den ikke passer eller løser opgaven.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
I toiletter lægger man toiletpair rundt hvor det skal afkalkes og hælder eddike på. Så det også lade sig gøre hos i den vask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis