Lime transparent glas på plexiglas

Jeg morer mig med at bruge vore gamle blyglasruder til noget andet - koldglas - glaskunst. Kunst er det vel ikke, mn det er sjovt at se arbejdet, når det kommer ud af brændeovnen på mit kursushold. Blyglas harmonerer ikke med andre slags glas, der findes forskellige former for glas og de kan ikke arbejde sammen. Efterhånden har jeg fået en hel del brændte stumper, som jeg vil sætte sammen i en collage. Stumperne er jeg nødt til  at lime på enten et malerlærred eller på en plexiglasplade. Helst vil jeg lime på den gennemsigtige plade, men er ikke klar over om det er en god ide at lime gennemsigtige ting som glas med sekundlim.
Når jeg arbejder med glasset og det skal  hænge sammen i flere lag bruger jeg sekundlim, som giver en hvid skygge før glasset bliver brændt ved ca. 790 grader. Efter brændingen er de hvide spor af  limen forsvundet.
Men hvad limer jeg gennemsigtigt glas på plexiglas med uden at man kan se limen, når det ikke skal brændes?
Alternativet er hvidt malerlærred, hvor limen ikke vil kunne ses.
Billedet er en prøveopsætning på plexiglas.
Med sekundlim er der ingen fortrydelse.

Når lysten driver værket
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også