Bosch opvasker, efterlader vand og snavs i bund efter vaskeprogram

Vores 10 år gamle Bosch SBV68M30EU opvasker, er begyndt at efterlade snavs og vand i bunden af maskinen, efter endt vaskeprogram.

Hvis jeg kører en udpumpning, så pumper den resten af vandet ud, så pumpen virker.
Hvis jeg kører et skylleprogram, så pumper den også al vandet ud.
Men hvis jeg kører et fuldt program, så står ca. 1 liter vand tilbage i bunden, og der ligger fedt rester tilbage.

Jeg har selvfølgelig skilt og renset filter, skovlhjul på pumpe samt spullearme.

Nogen gode ideer?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der en eller anden kontraventil på afløbsslangen, der skal forhindre der beskidte vand i at løbe tilbage i maskinen?

Jeg åbnede maskinen da den lige var færdig med at pumpe ud, og kunne se at det væltede ind med beskidt vand via en åbning i siden.
Prøv at læse denne gamle tråd:
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/236798/s/siemens-se65m350eu70-will-not-fill-not
Tak Thomas
Min maskine kan godt pumpe vandet ud hurtigt, og når jeg kører en ‘reset’, så tømmer den også de sidste 1-2 liter ud, og når jeg kører et skylleprogram, så pumper den også al vandet ud.
Det er først når et fuldt program har kørt, at der står vand tilbage i maskinen, ​og sien og låget til salt, og snavset af fedtrester.

Lyder stadig som det samme som jeg linkede til i gammel post.
Problemet er at når den pumper ud - og der er skidt i slanger/ventiler - så tror den at den er færdig - men så løber meget væske tilbage ind i maskinen så der står et par liter i bunden når den er færdig.

Jeg ville prøve at skille den ad og se om der ikke er skidt i slangerne/ventilerne.
Sidst den kørte, tjekkede jeg efter den havde vasket, og lige var startet på tøringen, og der var intet vand tilbage, men efter tøringen var bunden igen fyldt med vand 

Jeg har haft siden af opvaskeren, og ja den er fyldt med skidt og lort.

Ved godt jeg er en dårlig miljøborger, og jeg burde skille hele lortet af og gøre den ren, men der er lige for mange projekter i øjeblikket og Bosch havde et godt tilbud på en ny maskine, sååååå.

Kan være jeg forære den gamle maskine til en der gider at fikse den.
Ja, selvfølgelig kan du forære den væk til en, der kan og vil reparere den.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis