El gulvvarme

Hej. Jeg har en Devireg 233 gulvvarme på badeværelset med nogle år på bagen.
Har længe haft problemer med at indstille den. Enten har det været alt for varmt eller også varmer den slet ikke. 
Nu vil den pludselig slet ikke varme og jeg har sat den på Max i 3 døgn. Når jeg drejer knappen kan jeg hører at termostaten klikker mellem grøn og rød. Vil en ny Devireg hjælpe?
Mvh Kasper 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er strøm, er der tre muligheder, enten er fejlen på din Devireg, føleren eller varmelegemet.
Hvis du kan høre at den klikker midt i området, kan du regne med at føleren virker. Med et voltmeter kan ​man se om ​Devireg sender strøm videre. Hvis ikke, ​er den defekt.
Start med at måle spændingen på klemmerne til gulvvarmekablet. Er der ikke 230 V når termostaten er skruet op på max er den defekt.
Hvis du skifter den vil jeg anbefale du køber en model med tidsstyrring så du kan undgå perioderne med høj nettarif.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 22-11-2024 12:50:04

Start med at måle spændingen på klemmerne til gulvvarmekablet. Er der ikke 230 V når termostaten er skruet op på max er den defekt.
Hvis du skifter den vil jeg anbefale du køber en model med tidsstyrring så du kan undgå perioderne med høj nettarif.

Og hvis der er 230V på ledningerne til varmekablet, så skal du demontere ledningerne til varmekablet og måle modstanden i kablet. Lad os se, hvad du måler.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis