Udluftning af vølund quattro combi

Hej med jer

Jeg har en vølund quattro combi 200 som driller mig.
Tilgangen fra pillefyr er varm, men tilbageløb er kold - jeg har læst mig til at det kan være luft i spiralen.
Men hvordan udlufter man sådan en?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der hvor fremløbet fra dit pillefyr går ind i varmtvandsbeholderen skulle der sidde en udluftningsventil. Det er vist en tynd slange som går inden i fremløber til varmespiralen direkte til beholderens top. Når du åbner udluftningsventilen vil der komme lidt vand, og derefter luft (hvis der er luft i varmespiralen). Når der igen kommer vand, er spiralen tom for luft.

Søren O
Tak for svar.

Jeg kan dog ikke finde den - har vedhæftet et billede af hvordan det ser ud der hvor vandet kommer ind.
Ser ud til der mangler en ventil.
Hvis den er nyere, så kan udluftning vist være på et rør i toppen forbundet med spiralen, mener jeg at have set i en brugervejledning til en ​quattro 200.
Ventilen i bunden har jeg også selv på en 160 liters.
Det er den lille ventil der sidder på den venstre studs
Annonce
@johnm
Det sidste billede er en anden beholder - billedet er fra djaydjay.

Søren O
Ja det hjælper lige at få søvnen ud af øjnene 😀
Den virker igen nu - men som jeg forstår det, så har min vvs glemt at montere sådan en ventil?
Fandt lige en snittegning hvor der var monteret et 1/8” rør mellem spiralens top og isoleringskappen øverst. Vil tro at udluftningsventilen skal monteres i forb. med opsætningen af beholderen. Det ser ud til at udluftningen skal være i højre side.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis