Lime metal til glas

Et vitrine overskab, hvor lågen er rent glas skal repareres. Der var limet to hængsler på. Hængslerne har en rund "lap" på 40-50 mm diameter. Lågen er faldet af, men er stadig hel. Jeg vil gerne lime lågen på hængslerne igen.

1. Hvilken lim er god at bruge? Det er nok bedst med hurtigtørrende eller kontaktlim. Helst noget man kan få i et byggemarked, da det skal laves de næste dage. Jeg har stor set alle typer byggemarkeder inden for en rimelig radius.  

2: Jeg havde tænkt mig at lime lågen på, mens hængslerne sidder på skabet. Men hvordan undgår jeg at der bliver spændinger, når lågen åbnes og lukkes?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart tænker jeg 2 komponent epoxy lim.
Der skal selvfølgelig renses godt af inden limning, specielt metallet.  
At lime lågen på uden at tage hængslerne af kan jo være noget af en prøvelse. Du skal under alle omstændigheder sørge for at lågen bliver fastholdt grundigt på alle plan mens limen størkner. Her ville jeg nok lave en holder i træ der understøtter samt holder lågen inde, så den ikke kan glide til nogle sider.
Epoxy lim er vel et døgns tid om at hærde ved stuetemperatur.
Der findes noget de kalder for rapid, men jeg har ikke gode erfaringer med det. Det virker som om det ikke klistrer så godt, men bare skaber en hurtigtørrende hinde...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der findes lim specielt til at lime ting fast på glas. Det bruges f.eks. til at lime spejlet fast på frontruden på biler. 
Det må kunne bruges. Måske kan du bruge ​glaslim​​​

fase
Det UV-hærdende lim fra Casco ser interessant ud. Jeg har en UV-lampe, den virker rimelig kraftig.

Er der nogen der har prøvet at arbejde med den type lim?  (Udover neglelak og tandfyldninger)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også