Varmegenvinding undertryk procent

Hej lds.
Jeg har haft ventilationsfolk ude og indregulere varmegenvinding anlæg. De snakkede om undertryksprocent skulle være 7 procent. I min optik lyder det af meget. 7 procent af 180m3/t skal så komme fra kold udeluft gennem sprækker. Misforstår jeg noget?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ikke misforstået noget.
I min optik er det rent og skær dovenskab fra Ventilationsfolket!
Du bør ikke betale før det er indreguleret korrekt, dvs. absolut max 1,5 % undertryk.
Undertryk er korrekt, hvis i så faldt din dampspærre ikke er 100% tæt, for at undgå fugt ud i isoleringen/klimaskærmen.
Takker

Et ekstra spørgsmål. Hvis anlæg er sat til 51/50%, kan man så lave om i niveauerne ved at følge “logikken”. Feks 31/30%?

Alt andet lige ja, men hvad for anlæg har du?
Hvad ønsker du med f.eks. denne ændring?
Nilan 300LR. 
Tænker at rykke niveau 4 100/100 lidt ned. 
Niveau 3 er lavet til BR spec. Måske bytte denne til Niveau 2 og lave en "ny" niveau 3. 

Annonce
Når du rykker rundt på % indstillingerne er du på "herrens mark" hvis du ikke også indregulerer.
Hvad vil du opnå ved denne ændring!?

Er du klar over at Nilan anlæg kan aktiveres via Potentialfri kontakt?

For mit Nilan anlæg går anlægget op i hastighed når jeg tænder lyset på et af toiletterne.
Når lyset slukkes går det ned igen, det kan også indstilles med forsinkelse, f.eks. med 15 min.
Behøver jeg at indregulere hvis jeg rykker procenterne forholdsvis?

Procenten er et "tal" i styringen, men ikke de faktiske omdr. på ventilatoren, derfor ved du ikke hvor du er, hvis du rykker på  BR spec. indstilling.

For min skyld behøver du ikke at indregulerer, men jeg kan desværre ikke se formålet med din om justering.
Feks står niveau 4 til 100/100. Det vil jeg ændre for at opnå den bliver mere brugbar (ikke larmer).
Niveau 3 følger BR spec (51/50). Kan jeg så sætte niveau 4 til feks 81/80 uden at skulle have indregulering? 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis