Taghætte gennemføring i undertag og isolering på overgangstykke til flexrør

Hej
Jeg er i tvivl om dette er korrekt monteret af håndværker (undertagsgennemføring) når man kan se lys igennem og om jeg kan regne med at det er tæt? Lyset kan jeg ikke rigtig finde ud af om er fra taghættens åbning hvor det evt. kan reflekterer ind. Der ser ikke ud til at være vådt eller fygesne eller lign. Det er ens på alle taghætter der er monteret hvor der ses lidt lys. Håber nogen kan hjælpe med svar om dette er normalt?

Og hvordan med isolering af overgangstykke? Skal det ikke være isoleret imellem isoleret flexrør og isorør i taghætten? Har ikke tidligere oplevet problemer med kondens, men nu kommer der lidt fra min emhætte..

Pft christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hætten og undertagskraven sidder helt efter bogen.
Den lille overgang fra rund til firkant burde have været isoleret. Det tager nok ikke mere end  2 minutter at trække den isoleringssok op til overkanten af overgangen og fastgøre med tape, så det er ikke noget du bør belemre håndværkeren med.

Selvbygger med stort S. 
Okay så er jeg mere rolig ift. gennemføringen, men har du nogen idé om hvor lyset kommer fra? Tænker bare kan der ses lys er der en potientiel åbning til slagregn/fygesne, medmindre det er fra taghættens åbning og den er jo i sig selv “skråtstillet” hvor tanken må være at det hindre slagregn/fygesne?

Ja den lille overgang på flexrøret på det ene aftræk kan nemt trækkes op til overgangsstudsen, men skal selve studsen ikke være isoleret? Det er den ikke som jeg ser det bare plastik. Så der er vel mulighed for kondensdannelse her i overgangstykket? For resten op i taghætten er jo med flamingo/isorør..
Jo du skal isolere den del af studs som du kan se. Du skal ikke være bange for en smule fygesne. Ved f.eks. 1 cm snedrive er det som 1 mm regn så det fordamper før det gør nogen skade overhovedet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ok har heller ikke oplevet at der har været vådt eller fygesne. Synes bare det var underligt at der var hul/lys i noget som skulle tænkes at være tæt? Er det taghætten der gaber ​lidt måske?

Ja tænkte overgangsstykkerne/studs også skulle være isoleret. Det mærkelige er bare at det har været sådan i et par år nu uden at der har værer problemer med kondens, men klart en fejl fra håndværkernes side at der ikke er fuldt isoleret igennem luftens vej i systemet. Jeg prøver få kørt noget isolering omkring så det hele er isoleret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis