Frostsikring af udestue

Hej alle

Jeg har en udestue på 25kvm, som ikke er isoleret. 
Jeg vil gerne frostsikre udestuen, så jeg trods alt kan opbevare ting derude i vinterhalvåret.

Er der nogen der kan anbefale en smart løsning, så jeg kan holde temperaturen i udestuen over frysepunktet, og måske endda over 5 grader. 

Jeg forestiller mig fx at når temeperaturen falder til under 0 grader, at løsningen så automatisk går igang med at varme, indtil den når en bestemt temeperatur. 

vh
philip
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 
Ja det kan laves med elradiatorer, men det vil blive voldsom dyrt i elforbrug, når der ikke er isoleret.

Vi prøver igen, i morgen --
Har lige læst om elradiatorer. Kan se nogle modeller har frostsikring, hvor de tænder, hvis temperaturen bliver laveren end 5 grader. Så hvis jeg sætter en elradiator på 400w til og den aktiverer frostsikring natten over, så bruger den vel 400w i timen hele natten?

Er der andre metoder end elradiator, eller burde jeg i stedet kigge på at få udestuen isoleret?
Er der andre metoder end elradiator, eller burde jeg i stedet kigge på at få udestuen isoleret?

En varmepumpe er nok den billigste metode

Den elradiator bruger ikke nødvendigvis 400 w i timen. Det kommer jo an på om termostaten slår fra en gang imellem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er udestuen med termoruder? Er den vindtæt?

Udgifterne til strøm vil være afhængig af to ting, hvor godt holder udestuen på varme og hvor meget varmere end udetemperaturen ønsker du.

Udgifterne til varme vil være de samme med en 400W og en 2000W radiator, under forudsætning af at de kan give varme nok. (Det vil den på 400W næppe være.) En på 400W vil blot køre 5 gange så længe. Når en varmeblæser ikke varmer, bruger den 0 W.

Du kan bruge en simpel sag som denne
https://www.harald-nyborg.dk/industrivarmeblaeser-2000-w

Generet er de indbyggede termostater meget ringe, det gælder også for denne. Da temperaturmålingen sker lige ved siden af varmelegemet kan ikke blive rigtigt godt. Den viste har ingen skala, så du må prøve dig frem. Eventuelt kan du sætte en timer foran, så den aldrig tænder de dyre timer fra 17 til 21 eller kun er tændt om natten.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis