Dør håndtag falder ud

Hej Allesammen

Vi har Købt en lejlighed og har et problem med at dette dørhåndtag konstant falder af. Vi har prøvet at fylde hullerne med Polyfilla, Træspartel, Rawlplugs mm, men håndtaget bliver ved med at falde af flere gange årligt. Som i kan se fra billederne er træværket i meget dårlig stand. Sjovt nok er det som har holdt længst var dengang min kæreste superlimede håndtaget, fordi jeg var på ferie  

Er der nogen som har et godt forslag til hvordan jeg kan få sat håndtaget permanent fast? 

Om 1-2 år skal dørene skiftes af ejerforeningen, så ønsker ikke at købe en ny dør. 

Mange tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers firkanten i dørgrebet er lang nok, kunne du f.eks. lægge et stykke krydsfiner mellem dør og greb. Det skal så være noget større end grebet, så du kan skrue det fast i døren.

Søren O
Montér delen med de 2 huller vandret, så burde der være frisk nyt træ at skrue i.
Jeg ville med et stemmejern fjerne alt det ødelagte træ indtil jeg kom til frisk og sundt træ. Lav grene området lidt ​ru så der er noget for det næste lag at holde på.
Herefter ville jeg forme et nyt "træ" område med kemisk træ fx https://www.jemogfix.dk/pattex-plastic-padding-kemisk-trae-180-ml/6122/9046348/ Når det kemiske træ er hærdet efter 1 time kan du slibe ​i den kemiske del så den kommer til at være i korrekt form. Efter lidt maling kan ​håndtaget skrues på igen.

​Hvis det er muligt at tage låsekassen ud under arbejdet vil det gøre det ​lettere at arbejde ​- Hvis ikke du kan tage låsekassen ud så ​lav et lille pap rør til at sikre at du ikke får ​fyldt hullet til håndtaget fyldt op med kemisk træ under arbejdet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også