Buffertank til gasfyr

Hej
Jeg har en anden tråd her hvor jeg fik hjælp til mit nye gulvvarme, desværre kan jeg ikke læse mit problem alene ved justering.
Problem: min gulvvarme kannikke varme huset op, det skyldes at mit gasfyr slukker ned for ofte så blandesløjfe ikke får konstant varme. Så jeg kommer nok ikke uden om at tilføje en buffer tank, jeg søger hjælp til hvor stor og bedste måde at tilføje buffer i rør installation.
Info der vil når jeg er færdig være 4 kredse 
3 ca 90m og 1 på 50m.
Jeg har fortsat 4 radiatorer på 1 sal og de skal blive.
Mit anlæg 
Baxi gasfyr vel 10år
Danfoss blande sløjfe 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg ser på billedet af din installation, kan jeg ikke se en termostat, der bruges til at regulere og dermed åbne for tilgangen af vand fra fyret. Har jeg ret i at den mangler? Har du også radiatorer på systemet?

fase
Der er 4 radiatorer 
Der er termostat justeres i bunden under pumpen og føler på fremløb over pumpen 
Sådan laver danfoss det 
Hvad er frem- og returtemperaturene til gulvvarmen? Har du prøvet at justere på termostaten? Termostaten regulerer formentlig på gennemstrømning fra tilgangen fra fyret eller ?

fase
Som skrevet har jeg justeret mm. 
Jeg søger viden om buffertank størrelser og eventuelt bedste måde at integrere den på 
Jeg har aldrig set buffertank i forbindelse med gasfyr. Det er nok derfor svarene stikker i en anden retning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 21-11-2024 11:23:20

Jeg har aldrig set buffertank i forbindelse med gasfyr. Det er nok derfor svarene stikker i en anden retning. 

Det ser også mærkeligt ud, at det er nødvendigt med en buffertank. Kan man tænke sig at installationen er udført forkert? Et billede af installationen kan måske belyse det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis