Isolering og opvarmning af garage

Hej

Jeg har en dobbeltmuret carport, som er blevet lukket med port samt døre/vinduer, og nu er tæt. Gulvet er store betonfliser (120x120cm). Det giver naturligvis problemer med fugt, særligt om vinteren, hvorfor jeg gerne vil have isoleret loftet og evt opsat en varmekilde. Garagen skal blot holdes nogenlunde fugt fri, og ikke nødvendigvis opvarmes til 22grader.
1) Skal jeg bruge dampspærre ved montering af isolering over loftet? Jeg kan se, at der er lidt forskellige holdninger til dette.
2) kan jeg gøre noget ved mit gulv for at reducere jordfugt? (andet end at fjerne det hele og etablere et støbt gulv med isolering etc)
3) Vil en varmepumpe være det bedste valg for at drive temperaturen op og undgå fugt, eller er der andre, bedre løsninger?

Mvh
Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at gøre noget ved gulvet. Alt den fugt fra jorden vil kondensere inde i din garage, især når den opvarmes. Er det et problem at etablere et betondæk? Du behøver jo ikke 30cm isolering
Jeg har en garage der er isoleret med 100 mm i væge og loft, gulvet er uisoleret 10 cm beton, med en plastmembran under betongen.
Det fungere uden problemer, værktøjet ruster ikke, jeg har kun varme på hvis jeg arbejder derude, så har derfor ingen dampspærre i væg og loft.
Bruger den kun til bilen, hvis der skal skrues..

Hvis du alliere dig med en entreprenør, kunne fliserne vel også løftes væk, så der kan etableres en fugtspærre.. 

Vi prøver igen, i morgen --
Ja jeg tænkte nok, at der ikke er vej udenom at lave gulvet. Det er blot en meget stor omgang, og havde håbet der var en måde at undgå det på. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis