Murafdækning/Tagsten til smal mur

Jeg har bygget en mur med port i vil egentlig helst afdække toppen med tagsten der matcher huset, men har nok gjordt muren for smal (ca. 20 cm bred) ift. længden af tagsten - er der nogen som har gode råd eller ideer ? man kunne self. skære tagsten til med vinkelsliber men så kan man vel se det røde inden i stenen ? 

Søjlen til venstre på billede er vist herunder tænker jeg at få en blikkenslager til at lave en pæn afdækning til i zink eller lign.

På forhånd tak :)

Thor
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skære dem til i længden - til skærefladerne kan der fåes en kold glasur i (tæt på) samme farve, det er det samme man gør ved f.ex. indækninger ved ovenlysvinduer.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Fedt!, er også langt billigere end alternativer jeg havde kigget på - mange tak for hjælpen

Hvad ville man støbe dem fast med ? Jeg har kigget på fx. Skalflex mørten men der står på pakken det kun er op til 1 cm tykkelse og det er jo ik tæt på nok, så skal jeg bruge cement til at danne det meste af hældningen og så mørten for den sidste rest eller ?

Thor
Tror jeg ville lave det i beton eller noget stærk mørtelblanding - evt det samme som muren er muret op med (bakkemørtel + cement?). Der skal nok etableres nogle anlægsflader for at de kommer til at ligge lige og i samme højde i hele forløbet - eg ved at spænde 2 bræt fast i forskellige højde som giver hældningen og så fylde op med beton/mørtel under og imellem. Husk et par cm "udhæng" ift murens bredde når du skal skære stenene til.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Fedt tak!

Thor
thorpn86 skrev den 21-11-2024 14:35:27

Fedt tak!

Husk at lave en vandnæse på laveste punkt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis