Hvordan kommer jeg sørgemyg til livs? LennartBertelsen 1349 19-11-2024 06:53 Jeg har fået en eller anden plante ind med sørgemyg. Nu er der sørgemyg over det hele. I alle planters jord. Hvordan kommer jeg det skidt til livs? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
LennartBertelsen Trådstarter 1349 19-11-2024 07:39 Jeg kan tilføje, at jeg har prøvet følgende:1. Sætte planterne uden for i et par dage.2. Prøvet at købe sådan nogle gule klister dimser som sættes i jorden på samtlige planter. (fangstplader hedder de vist)3. Prøvet at sætte en skål med eddike og opvaskemiddel op4. Prøvet at drysse kanel i jorden på planterne.Jeg forstår at også kan købe rovmider eller nematoder, men de koster en formue og jeg forstår at de er ret skrøbelige forstået på den måde, at man måske køber X mængde af dem, men så kan det være en del af dem dør under forsendelsen... Og det virker lidt som katten i sækken, fordi jeg kan jo ikke vurdere om de overhovedet virker eller er levende når jeg får dem. Og så er det temmeligt dyrt fordi jeg har mange planter i huset....En anden ting: Når nu jeg slipper af med disse myg, hvordan undgår jeg at de kommer igen? Jeg mistænker kraftigt, at de er kommet med noget blomsterjord jeg har købt i forbindelse med at jeg ompottede nogle planter. Er købt jord ikke varmebehandlet osv. så det ikke indeholder den slags kryb? Hvilket jord skal man købe for at være sikker på at det er fri for den slags?
LennartBertelsen Trådstarter 1349 19-11-2024 07:43 Ville det fx give mening at sprøjte jorden med permethrin?