Midlertidig varme

Hej folkens. 
Jeg skal til at at have sat Troldtekt loft op og derfor ved at afklinatisere. Til dette har min tømmer sat en 3kW varmeblæser jeg må låne. Her læser man jo så alle folks skrækhistorier. 
Er den sikker ? 
Der er både termostat og overophedningssikring på den. Derudover har jeg skruet den ned på 2 kW varme. Udgøre denne en brandfare ? 
Her tænker jeg både på ledninger i mit gamle hus (det er 1.5mm2 kobberledninger) også ude i garagen ? Den er tilsluttet en 25m 1.5mm2  forlængerledning som er rullet helt ud ? 
Hvad har folk gjort for at varme nidlertid op ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu afhænger det jo af hvilken type varmeblæser det drejer sig om, ​går ud fra den er på 230 volt
Men når den skal køre 24/7 er det nok klogt at nøjes med 2kw.

Hvis det er den her type er den ret sikker, ​da varmetrådene ikke bliver super varme.

Men det var da en voldsom lang forlængerledning 

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 19-11-2024 01:06:33

Nu afhænger det jo af hvilken type varmeblæser det drejer sig om, går ud fra den er på 230 volt
Men når den skal køre 24/7 er det nok klogt at nøjes med 2kw.

Hvis det er den her type er den ret sikker, da varmetrådene ikke bliver super varme.

Men det var da en voldsom lang forlængerledning 

Det var lige den længde jeg kunne få fat i på daværende tidspunkt hvis ikke det skulle være en billig fra Harald Nyborg 😅

Det er lige præcis sådan en model som på billedet 
Hvis den står på betongulv, samlinger på kabel ligger ikke i en bunke høvlspåner osv. så sker der ikke noget ved det. Den har jo også termostat så denne slår fra en gang imellem. 
Når de skal a-klimatiseres så vælg ca. 18 grader varme. Det stiller du på termostaten, og kan kun tjekkes ved at mærke efter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Den har også en overhedningssikring, hvis nu blæseren skulle svigte, eller ​varmeblæseren bliver dækket helt til.

Sidste år kasserede jeg en 2 kw, da overhedningssikringen var defekt..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis