Hejsa
Jeg har en lang og smal entre - m/højt til loftet.... ;-)
L x B x H = 4,30 x 1,40 x (3,20 - 2,80 loftet er ensidigt skrående (kip)
- hvor der i begge langsider øverst oppe er monteret klemlister (kabelbakker) fra huset opførelsestidspunkt omkring 1960 - fyldt med alverdens ledninger til hele huset.
Tja - sådan byggede man dengang, men kønt er det nu ikke.. så jeg overvejer nu at sænke loftet og beklæde dette med profilbrædder (i den lange retning, så det matcher den øvrige del af huset).
Udfordring; - der SKAL være let adgang til klemlisterne iflg. lovgivningen.
Er der nogle gode bud på et forsænket loft, hvor elektrikeren nemt kan tilgå de gamle klemlister.... den dag det måtte blive aktuelt?
(jeg har set 'troldtekt-løsningen' med aluskinner & løse plader. som minder mig alt for meget om mit gamle kontorlandskab = no-go.... og samme plader påskruet nedefra med f.eks. 6 skruer opfattes IKKE som 'let adgang' for elektrikeren. :-(
Desværre bør profilbrædderne opsættes i den lange retning af æstetiske årsager, ellers kunne der måske være etableret nogle 'skjulte lemme' (fer/not) eller lignende - men tvivler på elektrikeren kan/vil løfte en 4,3 meter lang loftlem, for at servicere en klemliste....
Nå ja, - så er der jo desværre klemlister i BEGGE langsider :-(
Gode forslag modtages gerne...