Hej Alle
Håber i kan hjælpe med at fejlsøge lidt.
Vi har en villa i tre etager fra slut 70erne i to etager hvor radiatorerne i stueetagen pludselig stort set er stoppet med at varme. Det virkede for et par uger siden, og nu er der intet uanset hvor meget jeg skruer op for varmen. Der er fjernvarme. Det sjove er at dem på første sal stadig fungerer fint, dem i kælderen ser også ud til at fungere fint. Så vidt jeg kan se et det tre seperate strenge.
Jeg har prøvet følgende:
1. Masseret alle termostaterne, først ved at skrue helt op og så helt ned. Jeg har også haft dem af og masseret palen.
2. Jeg har udluftet dem alle, der kom dog bare vand ud, ingen luft. Men det må vel så betyde at der i hvert fald er tryk på systemet?
3. Slukket alle termostaterne på første sal i håb om at der så kom fut i stuen, men nej.
Jeg har lagt mærke at røret til tilløb til den streng hvor radiatorerne sidder på er lunt (ikke varmt), men det er koldt i tilbageløb. Nogen af rørene er pex og andre er af metal. Jeg er ret sikker på at der ikke er cirkulationspumpe på. jeg kan umiddelbart tilgå alle rør og kan ikke se nogen utætheder eller andet mistænkeligt.
Sig endelig til hvis jeg mangler nogen info.
Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan prøve, eller skal jeg bare give fortabt og ringe efter en VVSer, kan det evt være tilbageløbet der er tilstoppet?