Hej
Min familie og jeg er nye ejere af et ældre hus fra 1979, huset er super fint og alt stod nærmest originalt fra da huset blev bygget. Derfor er vi sprunget ud i gennemgående renovering af huset, og alt forløber sådan set som det skal.
Jeg er dog bekymret for taget/undertaget da der er fugtigt/vådt ved skotrenderne, og man kan se fugtplamager på spær/gangbro. Da vi kiggede på huset har vi forhørt os ved bekendte som har uddannelse/erfaringer og alle sagde med alderen taget i betragtning så er det hvad man kan forvente.
Huset er et vinkel hus, med indvendige tagrender og taget er af cement/beton tagsten. Skotrenderne ser egentlige pæne ud, så jeg tror der kan komme vand ind hvis det regner/blæser nok til at det presses ind under under tagstenen og det "skum/bånd" ved ikke lige hvad det er men det er hårdt og smuldre nemt.
Kunne man evt. fuge langs skotrenden, hvis det er der vandet kommer ind?
Jeg gad godt høre om nogen ved hvor kritisk det egentlig er, eller om en tagkonstruktion som er bygget i den tid kan absorbere den forventelige mængde vand som kan komme ind.
Planen var vi gerne vil have lavet taget, men først om nogle år 3-10 år.
Mvh
Christoffer