Crome Cast igen igen.

Hej til Jer alle sammen.
Jeg prøver om nogen kan hjælpe mig her. Der sker det at hvis jeg vil streeme en film fra DR og caste til vores gamle fjernsyn så kommer underteksterne ikke med i castingen. Dette er med min laptop. Hvis vi starter streemingen fra en mobiltelefon så er det ok med teksterne. Jeg kan ikke sige hvornår det er begyndt på det men det har ikke været sådan tidligere. Måske er det begyndt med DRs nye krav om at være logget ind for at kunne streeme. Men synes at det er mærkeligt at der er tekster på skærmen på laptoppen men ikke på fjernsynet med castingen.
På forhånd tak

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan i hvert fald sige at dr er noget lo** nu ville vi caste en ny serie og ikonet til carsting kommer ikke hverken på laptop eller telefon. Men på filmstriben er der ikke nogen problemer. Og det er det vi betaler licens for i dyre domme. Og så det sk*** log in for pokker ​det er ud i hampen.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Ang. de manglende tekster.
Er det fordi teksterne ikke bliver streamet, eller fordi det gamle tv har et format så billedfeltet bliver beskåret, og teksterne derfor ‘vises’ udenfor skærmen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John tak for svar. Det er jo gamle film feks var den sidste The Captive fra 2014. Og det har jo fungeret tidligere. Men der er jo tekster på laptoppen så det er vel fordi teksterne ikke bliver streamet. Men jeg har svært ved at vide det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 17-11-2024 08:10:42

Hej John tak for svar. Det er jo gamle film feks var den sidste The Captive fra 2014. Og det har jo fungeret tidligere. Men der er jo tekster på laptoppen så det er vel fordi teksterne ikke bliver streamet. Men jeg har svært ved at vide det.

Meldte problemet til DR, og fik følgende replik:

Hej John
Tak for din mail.Enkelte brugere oplever desværre, at undertekster mangler ved brug af Chromecast, og det er vi kede af. Prøv at slå oplæste undertekster til og fra – det kan hjælpe. Ellers kan du gå tilbage til programsiden og starte programmet igen, så burde underteksterne komme. Vi arbejder på en løsning og beklager ulejligheden.Venlig Hilsen
Katrine
DR Brugerkontakt

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John. Jeg havde selv tænkt på at spørge DR men engang tidligere hvor jeg kontaktede dem gik der en krig inden de svarede noget ligegyldigt. Tak for dit engagement. så må vi jo bare se hvad der sker. De løsninger som foreslås fungere ikke. Men jeg slettede og geninstallerede dr-s ap på telefonen og cromecasten. så nu kan jeg starte streaming fra telefonen. Men det fungere stadig ikke fra laptoppen.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Har haft samme problem nogle gange, og det hjalp med tricket med undertekster, men efterfølgende blev de automatisk oplæst, ret irriterende. Potentielt bruger jeg kun Drtv, tv2 play, pluto tv og youtube. De andre starter casting uden problemer, men ved Drtv vil mobil nærmest genstarte før der er rigtig hul igennem. Er der andre som kender til dette?
Bruger One Plus Nord/gen.3 mobil til streaming.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis