Muggen luft ved stuevæg

Vi har ingen synlige tegn på svamp nogen steder omkring gulv,væg eller loft på det sted, hvor jeg i længere tid fornemmer en muggen lugt. Min formodning er at lugten kommer fra krybekælderen (hus fra 1970).
Vi har for flere år siden haft en lækage i rør under gulvet i vores entre. Her lå røret i en isolering af leca. Det samme for 15 år siden i badeværelset, som måtte totalrenoveres.
Nu kunne jeg frygte en skade under gulvet i spisestuen hvor den dårlige lugt er.
Hvordan konstaterer man sådan en skade?
Den oprindelige spisestue havde gulvvarme og klinker. Der er lagt et værelse til spisestuen. Her er der trægulv op til de oprindelige klinker….og tæppe på. Lugten kommer fra et sted med trægulv.
Forsikringssag? Skjulte rør?
Hvordan griber jeg sagen an? 

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver at der er krybekælder. Har du været dernede med næse, øjne og en lygte?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tror at jeg har taget fejl. Der er ingen krybekælder, Men tror kun at der er strøer som gulvpladerne ligger på. Jeg ved ikke, hvordan det er de steder, hvor der er klinker ovenpå. Kan rørene ligge i sand/leca..?Nu er det jo det rene gætværk fra min side desværre.
Jeg har forstået krybekælder forkert. 

Når lysten driver værket
Er der møbler hvor det lugter?
Hvis ja, har du så prøvet at flytte dem?
Hvis ja, flytter lugtproblemet med?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis