Højde på hegn ud mod vej

Hej eksperter!

Jeg Bor på en grund med baghave ud til en vej.
Jeg vil gerne opsætte et hegn. Her kender jeg jo godt til grundreglen med 1,8 + 1 cm per cm inde på grunden. Men vil det betyde at jeg gerne må opføre et 2,5 m højt hegn 80 cm inde på min grund og så plante ligusterhæk på den anden side mellem hegn og vej?

Mvh Marc
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis afstanden fra skellinjen til hegnet er 80cm, så må hegnet gerne være 2,5m - med mindre det er et problem for trafikken (udsyn mv.). I øvrigt er de 1,8m et fortolkningsspørgsmål, da de 1,8m er den højde et hegn bør være, og ikke et diktat.

Hellere leje end at bo på gaden.
Tak for svar.
Hvad ville være smartest ift til lydniveau fra vej. At sætte 2 m hegn helt op til skel eller gå 80-100 cm ind på grunden og så sætte 2,5 m op?
An på hvilket hegn, der er tale om, så kommer ingen af delene desværre til at gøre den store forskel.

Hellere leje end at bo på gaden.
Støj dæmpes bedst af noget der vejer en del. Jeg ved det fylder en del, men læs lige her. Måske vil kommune lade dig bruge noget af deres areal, hvis der er noget?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der kan være lokal og regionale love at tage hensyn til så det er godt lige at være obs på.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis