Genvex 300xl fugt og temp.

Min genveks tilpasser sig fugt% målet. Hidtil har jeg kørt med 45%. Det er tydeligt for lavt for min kone, der bruger kontaktlinser. Hvad er et fornuftigt niveau for fugt i en velisoleret men givetvis halvdampspærre utæt 70’er villa?

Derudover rådede dem, der indkørte det, os til at sætte ønsket temp højest muligt. Så skulle mindst mulig varme ryge ud. Men vi var nærmest kronisk >23.5 grad i alrummet, fordi vores pilleovn står der (og det er kun strålevarme). Hvis jeg sætter temp på 22° som mål, smider jeg så en masse varme unødigt ud eller bør man sætte den på den temp man ønsker?

Vi kører pt med 23° i bade/toilettet, 22 i bryggers, 21 i øvrige rum (dette på radiatorer og gulvvarme).
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at 60% relativ fugt er mere behagelig Også for dem uden kontaktlinser. 
Jeg ville da sætte Genvex på så høj temperatur som muligt, forudsat du Ikke har eftervarmeflade.
Så må/vil radiator og gulvvarme termostat i de enkelte rum lukke lidt ned hvis der kommer meget varme fra genvex 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 16-11-2024 00:03:59

Jeg vil mene at 60% relativ fugt er mere behagelig Også for dem uden kontaktlinser.
Jeg ville da sætte Genvex på så høj temperatur som muligt, forudsat du Ikke har eftervarmeflade.
Så må/vil radiator og gulvvarme termostat i de enkelte rum lukke lidt ned hvis der kommer meget varme fra genvex 

Jeg tror jeg vil prøve det samme ift fugt. Pt har jeg slået den fra og selv med fruens morgenbad netop overstået er der 55% fugt. Så sætter den nok på 55-60% som en test. 

Og temp justerer jeg til. Jeg tænker samme som du, men også at indtil nætterne bliver køligere er det svært at vurdere. Vores hiver stadig 10° varmt luft ind. Den manglende udefrakommende kulde er det der gør huset (for) varmt i det rum ovnen står i ​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis