Corian bordplade på IKEA køkken

Hej

Jeg er pt ved at opsætte mit nye IKEA køkken, men har planer om en anden bordplade end den de sælger. Jeg drømte lidt om en Corian bordplade eller anden tyndere bordplade. Jeg undre mig dog over den måde at IKEAs METOD skabe er på, hvor der blot er skruet en stål afstivning hen over toppen af skabet. Det betyder at en bordplade kun vil hvile på dem og ikke på dybde siderne af skabene. Er det meningen at man klodser det hele op med f.eks. knudsen kiler inden man så skruer bordpladen fast? Nogle steder stikker skruerne endda over og vil være den bærende del. Jeg kan bare se at dette kan give en udfordring ved tynde bordplader, hvis de kun er understøttet få steder. Hvad har i af forslag eller erfaring?

Se billeder.

Mvh
Henrik
Hej Jeg er pt ved at opsætte mit nye IKEA køkken... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det tog nu ikke mere end ca. 20 sek. pr. hul. Men din tilgang overvejede jeg også. Der skal man så tillægge at skulle justere alle låger/skuffer ned. Dette kan også være en tidsrøver på en køkkenlangside. Specielt ved flere skuffer over hinanden.!

Jeg valgte den tilgang jeg gjorde, lige så meget for at opnå den ekstra stivhed der er i sarge til vaskeskab. Når der nu monteres tynd “skrøbelig” bordplade. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Jeg gik med en løsning hvor jeg købte en stak ekstra hylder og så monterede jeg dem øverst i hvert skab så de passede i højden med resten. Det tog lidt tid, men så er der da også fuld understøtning af bordpladen i de skabe hvor der ikke er vask eller kogeplade.
ATCM skrev den 12-12-2024 12:53:20

Det tog nu ikke mere end ca. 20 sek. pr. hul. Men din tilgang overvejede jeg også. Der skal man så tillægge at skulle justere alle låger/skuffer ned. Dette kan også være en tidsrøver på en køkkenlangside. Specielt ved flere skuffer over hinanden.!

Jeg valgte den tilgang jeg gjorde, lige så meget for at opnå den ekstra stivhed der er i sarge til vaskeskab. Når der nu monteres tynd “skrøbelig” bordplade. 

Hvordan slap du afsted med at bestille så mange reservedel fra ikea? Er selv i præcis samme situation med en køkkenø, der skal afstives med 6-8 af dem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også