Radiator.. Hjælp!

Vi har overtaget et hus, hvor vi nu så småt begynder at fryse fødderne. For en uges tid siden var det som om de tre radiatorer i kælderen stoppede med at virke. Jeg aner intet om sådan et anlæg, og håber på lidt råd herinde fra. 
Vi har installeret Tado termostater på halvdelen af radiatorerne i huset (herunder én i kælderen). Det ser dog ikke ud til, at de overhovedet kan nå op på det angivne temperatur. Skruer jeg op for varmen på anlægget så synes jeg ikke det ændrer noget, andet end Retur temp. stiger (lige nu hedder den Ca 68 ind og 32 ud). Jeg har været rundt og lufte ud, samt motioneret stifterne bag termostaten alle steder, og de kan alle glide uden problemer. Det er som om vores 1. Sal får fint med varme, og så bliver det meget dårligere ned ad. Jeg kender som sagt ikke sådan et anlæg her, så har prøvet at køre cirkulationspumpen på alle forskellige indstillinger. 
Nogen forslag? 
Vi har overtaget et hus, hvor vi nu så småt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 22-11-2024 09:24:01

Mistænker en defekt ekspansionsbeholder? Det burde en vvs-er da hurtigt kunne afgøre.
Hvis ellers dit manometer virker, og konstant står på 2 bar, er trykket i orden. Du kan kontrollere beholderen ved lige at tage de meste af trykket af anlægget (f.eks. ned til 0,5 bar). Hvis du så kan fylde anlægget i løbet af nogle få sekunder er der ikke megen virkning i beholderen. Har du mulighed for at nåle trykket i beholderen (alm. bilventil), skal du kunne måle ca. 0,8 bar når trykket er på 0 i varmeanlægget. Mangler der tryk, så prøv at pumpe op. 

Han var presset på tid, så kom kun lige for at se, om han kunne løse det hurtigt. Han kommer igen mandag og løser det. 

Trykket er på 0,2 mener jeg han sagde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis